مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش معاملات مسکن تهران در آذر ۹۶

عصر ساختمان- بانک مرکزی از گرانی خانه در آذر ماه خبر داد؛ رشد قیمت نسبت به سال قبل تا حدود ۱۵ درصد ثبت شده است.

افزایش معاملات مسکن تهران در آذر ۹۶
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، آماری که بانک مرکزی در رابطه با معاملات املاک و مستغلات در پایان آذرماه سال جاری منتشر کرده است، نشان می‌دهد که متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در تهران حدود پنج میلیون تومان بوده که بیانگر افزایش 4.1 درصدی نسبت به آبان‌ماه و 14.9 درصدی در قیاس با آذرماه سال گذشته است. بیشترین رشد متوسط قیمت در این ماه به منطقه 5 با 24.4 درصد و کمترین میزان رشد به منطقه 16 با 5.3 درصد افزایش اختصاص دارد.

    در میان مناطق 22گانه شهرداری تهران بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده حدود 10 میلیون و 600 هزار تومان در منطقه یک و کمترین آن با دو میلیون و 400 هزار تومان در منطقه 18 ثبت شده است که در هر دو مورد افزایش وجود دارد.

    عملکرد معاملات در تهران

    عملکرد بازار مسکن تهران در معاملات نیز حاکی از آن است که در آذرماه حدود 17 هزار و 776 واحد مسکونی معامله شده که نسبت به آذرماه سال گذشته 50 درصد افزایش دارد. واحدهای تا پنج سال ساخت با سهم 48.8 درصد بیشترین سهم را دارا هستند که در مقایسه با آذرماه سال قبل 3.7 درصد کاهش دارد. در مقابل به سهم واحدهای 6 تا 10 سال و بیش از 15 سال افزوده شده است.

    توزیع آپارتمان‌های معامله شده در تهران بر اساس عمر بنا

    همچنین توزیع تعداد معاملات انجام شده برحسب مناطق مختلف تهران حاکی از آن است که از میان مناطق 22‌گانه منطقه 5 با سهم 14.9 درصدی از کل معاملات بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه‌نامه را داراست. همچنین مناطق 4 و 2 با سهم‌های 11.4 و 9.9 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در مجموع 74.1 درصد از کل معاملات انجام شده در شهر تهران مربوط به 10 منطقه و 25.9 درصد دیگر به 12 منطقه باقی‌مانده اختصاص دارد.

    توزیع معاملات مسکن بر اساس مناطق 22 گانه تهران

    بنابراین گزارش، در 9 ماهه سال جاری تعداد آپارتمان‌های مسکونی در مجموع به 131 هزار واحد در تهران رسیده که نسبت به همین مدت در سال قبل 12 درصد افزایش دارد. در این بازه زمانی متوسط قیمت یک مترمربع بنای واحد مسکونی حدود چهار میلیون و 700 هزار تومان بوده که رشد هشت درصدی دارد.

    معاملات مسکن تهران در 9 ماه اول 1396

    گزارش بانک مرکزی از تحولات اجاره‌بها نیز حاکی از آن است که در آذرماه شاخص کرایه مسکن اجاری در تهران 10.8 درصد و در کل مناطق شهری 9.7 درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار