مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر نیرو:

زلزله در کشور ما مهم‌تر از کم آبی است

عصر ساختمان- وزیر نیرو با بیان اینکه درباره منابع تجدید ناپذیر وضع خوبی نداریم، گفت: در واقع ما بد مصرف هستیم به ویژه در حوزه آب که در خصوص نحوه استفاده از این منبع تجدیدناپذیر شرکت و اداره در مقیاس خود و وزارتخانه نیز در مقیاس خود باید فکر کند.

زلزله در کشور ما مهم‌تر از کم آبی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، رضا اردکانیان امروز پنجم دیماه در نشستی صمیمانه با مدیران شرکت‌های آب و فاضلاب و برق استان کرمان گفت: پایدار کردن توسعه در استان‌هایی نظیرکرمان مستلزم کاهش هزینه‌های کار است.

    اردکانیان با اشاره به اینکه هماهنگ عمل کردن و رعایت اصول حاکم بین وزارت نیرو با مدیران استانی و نمایندگان مجلس اولویت دارد، افزود: با توجه به شرایطی که اکنون در کشور با آن مواجه هستیم، نیاز به ارتباطات حضوری و صرف وقت برای رفت وآمد بین وزارتخانه و شرکت‌های مربوطه نیست و روش‌های جدیدتر و سریع‌تری برای ارتباط وجود دارد.

    وی ادامه داد: ما منابع تجدید پذیر انسانی و تجدیدناپذیر آب و برق را داریم که باید از هر دو مراقبت شود که منبع تجدید پذیر نیروی انسانی باید به درستی استفاده شود.

    اردکانیان با اشاره به اینکه با همه محدودیت‌ها باید منابعی را صرف آموزش و کادرسازی کنیم و ما از این لحاظ غنی هستیم، ادامه داد: کشوری با این درصد نیروی جوان نباید دغدغه داشته باشد، چرا که کشورهای دیگر اغلب دنبال واردات نیرو هستند و به طور مثال کشور صنعتی در غرب اروپا در حال مرگ هستند صرفاً به این دلیل که نیروی انسانی ندارند.

    وزیر نیرو در ادامه با بیان اینکه درباره منابع تجدید ناپذیر وضع خوبی نداریم، گفت: در واقع ما بد مصرف هستیم به ویژه در حوزه آب که در خصوص نحوه استفاده از این منبع تجدیدناپذیر شرکت و اداره در مقیاس خود و وزارتخانه نیز در مقیاس خود باید فکر کند.

    اردکانیان همچنین تصریح کرد: هرچه از وقت بیشتر استفاده کنیم مجال بیشتری برای چاره‌اندیشی داریم توصیه می‌کنم کمتر وقت خود را در رفت وآمدها، بگذارید.

    وی اظهار کرد: در سطح کلان باید وزارت نیروو شرکت‌های تابعه دنبال مدیریت تقاضا وتنوع بخشی به منابع مالی برود که در این بخش کرمان جزو تجربه‌های موفق کشور است.

    وزیرنیرو با بیان اینکه باید از این فضا و امکانات استفاده بهینه کرد، افزود: باید دنبال فرصت‌های جدید و روش‌های بهینه برای کارخود باشید و وقت خود را صرف نوشتن مکررات و مکاتبات نکنید.

    اردکانیان خاطرنشان کرد: همه مدیران باید هزینه‌ها را مدیریت کرده وبا کاهش هزینه‌ها وکم کردن هزینه فکر جدی برای ادامه کار کرد.

    وی بحث زلزله را مهم‌تر از کم آبی ذکر کرد وگفت: مسئله زلزله در کشور ما مهم‌تر از کم آبی است شاید کم آبی را با مدیریت مصرف و استفاده بهینه تامین کنیم اما زلزله بحث ماندگاری است، زیرا کشور ما روی گسل بنا شده است.

    اردکانیان افزود: علاوه برامداد وکمک به دستگاه‌های امدادی باید مستقلاً این موضوع کار کنیم و با ایمن سازی تاسیسات و آمادگی برای شرایط خاص و اضطراری آماده شویم.

    وی تصریح کرد: این کار مستلزم خیلی بیشتر ازآماده کردن تانکر وآب بسته بندی برای شرایط زلزله است، از هم اکنون آیتم هزینه‌ای در برنامه‌هایمان بگنجانیم، تاسیسات وسازه‌های ما باید ایمن باشند.

    وزیر نیرو در پایان خاطر نشان کرد: آب و برق دو عنصر اساسی هستند پس نباید خدای ناکرده جز دستگاه‌هایی باشیم که آسیب جدی از زلزله‌های احتمالی رخ داده می‌بینیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار