مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

قطعه اول کنارگذر جنوبی تهران تا پایان امسال عملیاتی می شود

عصر ساختمان- خادمی گفت: قطعه اول کنارگذر جنوبی تهران حد فاصل حرم تا اتوبان تهران_قم به طول ۱۵۸ کیلومتر تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

قطعه اول کنارگذر جنوبی تهران تا پایان امسال عملیاتی می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور امروز در نشست خبری با بیان اینکه در پروژه آزادراهی حرم تا حرم اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است، اظهار کرد: تمام مسیرهای ریلی و آزاد راهی برای اتصال شرق به غرب کشور در حال احداث است.

    وی با بیان اینکه در گذشته تمامی اتصالات شرق به غرب کشور از مرکز تهران صورت می‌گرفت، گفت: مسافران ساعت های بسیاری را در ترافیک معطل می شدند و برای اتصال به شمال کشور باید از مسیر تهران عبور می‌کردند.

    خادمی تصریح کرد: در گذشته تنها کنار گذر تهران، آزادگان بود که اکنون به اتوبان شهری و  بزرگراهی پر ترافیک تبدیل شده است.

    وی از راه اندازی آزادراه حرم تا حرم خبر داد و گفت: در این آزادراه مسافرانی که قصد دارند از شرق به شمال کشور تردد کنند، دیگر لازم نیست وارد تهران شوند، بلکه راهی از قم به سمت ساوه و سپس قزوین ساخته شده تا ترافیک شمال غرب نیز نیازی به عبور از تهران پیدا نکند.
    کاهش ترافیک تهران  با راه اندازی این کنارگذر جنوبی

    وی با بیان اینکه با راه اندازی این کنارگذر جنوبی بخش عمده ای از ترافیک تهران کاهش می یابد، تاکید کرد: خوشبختانه در قالب تفاهم‌نامه‌ای که چند روز قبل نهایی شد از محدوده چرمشهر یک آزادراه به سمت پردیس و بومهن ساخته می‌شود تا این ترافیک ، نیاز به ورود به تهران نداشته باشند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه کنارگذر جنوبی تهران به عنوان یک رینگ شرقی_غربی به شمار می رود، افزود: قطعه اول حد فاصل حرم تا اتوبان تهران_قم به طول 158 کیلومتر تا پایان امسال عملیاتی می شود.

    خادمی یادآور شد: با ساخت آزادراه حرم تا حرم ترافیک به سمت شرق  کشور هدایت می شود.

    وی از قطعه دیگر این آزادراه حد فاصل کرم شهر به بویین زهرا خبر داد و گفت: این بخش به صورت آزادراهی است و کریدور شمال به جنوب کشور را به یکدیگر متصل می‌کند.

    خادمی یادآور شد: کنارگذر جنوبی تهران و آزادراه کرم شهر_بویین زهرا و نیز آزادراه کرج_همت نقش موثری در کاهش تخلیه تهران در مواقع بحرانی دارد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص نقش پدافند غیرعامل در مسائل زلزله گفت: متاسفانه بخش عمده ای از ترافیک تهران به دلیل قفل شدن گلوگاه های اصلی است و زمانیکه این گلوگاه ها بازگشایی شود، بخش عمده ای از ترافیک تهران در مواقع زلزله کاهش می یابد.

    خادمی در خصوص آزادراه همت به کرج گفت: طول این آزادراه 20 کیلومتر است که 5 کیلومتر از آن به بهره برداری رسیده و 15 کیلومتر باقی مانده آن در حال ساخت است.

    وی در پایان با بیان اینکه  حدود 60 واحد مسکونی در این محدوده قرار دارد، یادآور شد:  برای تخریب این واحدها  اعتباری بالغ بر 35 میلیارد تومان نیازمند است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار