مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیته امداد:

دولت واحدهای مسکن بدون متقاضی را به کمیته امداد واگذار کند

عصر ساختمان- رئیس کمیته امداد با اعضای فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

دولت واحدهای مسکن بدون متقاضی را به کمیته امداد واگذار کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد در این نشست با اعلام اینکه این نهاد به چهار میلیون و 500 هزار نفر خدمات می‌دهد گفت: با توجه به اختصاص بودجه چهار هزار میلیارد تومانی به کمیته امداد، پرداخت سه هزار و 100 میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها و کمک دو هزار میلیارد تومانی مردم، سهم هر مددجوی تحت حمایت از این منابع مالی به طور متوسط ماهیانه بیش از 160 هزار تومان است.

    وی بابیان اینکه برای توسعه و ادامه روند اشتغال‌زایی مددجویان در سال 97 به اعتبارات قرض‌الحسنه بانکی بیشتری نیاز است گفت: سال 95 هزار میلیارد تومان اعتبار به این امر اختصاص یافت و این رقم در سال جاری به دو هزار و 100 میلیارد تومان رسید.

    فتاح با اشاره به پرداخت افزایش مستمری‌ ماهانه مددجویان توسط دولت تصریح کرد: این موضوع علاوه براینکه موجب تضعیف مدیریت کمیته امداد شده، امکان پرداخت کسورات و تامین تسهیلات را از این نهاد سلب کرده است به گونه‌ای که اکنون کمیته امداد با مشکلات اعتباری درگیر است.

    رئیس کمیته امداد با اعلام اینکه هم‌اکنون 150 هزار خانوار تحت حمایت فاقد مسکن مناسب هستند گفت: از دولت درخواست شده است تا واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی را - حتی بدون تخصیص بودجه- باهدف تامین مسکن مناسب برای مددجویان در اختیار کمیته‌ امداد قرار دهد.

    وی بابیان اینکه برنامه‌ها و سیاست‌های کمیته امداد موجب کاهش آمار طلاق، اعتیاد و بزهکاری‌های اجتماعی در میان جامعه تحت حمایت‌شده است گفت: اگر وضع اقتصادی رونق نیابد، تعداد مراجعان به کمیته امداد افزایش می‌یابد و این نهاد باید به آسیب‌های ناشی از افزایش بزهکاری‌های اجتماعی  رسیدگی کند که در ایجاد آن نقشی نداشته است.

    فتاح امداد با اشاره به اینکه بدنه این نهاد با تغییرات ساختاری 25 درصد کوچک‌ شده است خاطرنشان کرد: در آینده نیز نیروی انسانی جدید جذب نمی‌شود تا بدنه کوچک‌تر و چابک‌تر شود.

    رئیس کمیته امداد اظهار کرد: شفاف‌سازی عملکرد کمیته امداد با هدف افزایش اعتماد عمومی موجب افزایش 20 درصدی کمک‌های مردمی به نیازمندان از طریق این نهاد شده است.

    به گزارش سایت خبری کمیته امداد،وی از رونمایی صندوق‌های صدقه الکترونیکی جدید تا پایان امسال خبر داد و افزود: این نهاد تلاش می‌کند برای افزایش سرعت در خدمت‌رسانی به نیازمندان و کاهش هزینه‌ها از روش‌های نوین الکترونیکی استفاده کند.

    رئیس کمیته امداد در پایان از نمایندگان مجلس درخواست کرد تا ضریب نفوذ بیمه‌های اجتماعی برای افراد نیازمند را افزایش دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی