مدیران خودروعصر اعتبار

تشکیل کمیته ایمنی برای جلوگیری از تکرار پلاسکو

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران خواستار تشکیل کارگروهی برای مشخص کردن مقصر در حوادثی مانند پلاسکو شد.

تشکیل کمیته ایمنی برای جلوگیری از تکرار پلاسکو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص تشکیل کمیته ارتقاء ایمنی ساختمان های شهر تهران جهت پیگیری تحقق خروجی ها و پیشنهادات گزارش های تهیه شده در کارگروه های دولت، مجلس، شورای اسلامی شهر تهران (دوره چهارم) و سایر نهادها پیرامون بررسی حادثه پلاسکو گفت: یک فوریت این طرح در چهارم مهرماه سال جاری به تصویب رسید و به کمیسیون های تخصصی ارائه شد.

    وی در ادامه تصریح کرد: پس از حادثه پلاسکو، اکثر مجموعه ها کمیته های ایمنی تشکیل دادند و در سطح شهر تهران و حتی در سطح ملی نیز کمیته ملی تشکیل شد و دولت در ابتدای کار شورای پنجم گزارش خود از این کمیته را اعلام کرد.

    سالاری با بیان اینکه خروجی این کمیته ها یک کتاب بود، اظهار کرد: تغییر قوانین و دستورالعمل جدید به تشکیل یک کمیته ایمنی نیاز دارد، چرا که ممکن است حوادثی مانند پلاسکو در کشور و در پایتخت رخ دهد.

    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر افزود: همه مطالعات کمیته های تشکیل شده به کتابخانه ارسال شد اما چه سازمانی مناسب‌تر از شورای اسلامی شهر تهران باید در جلسات و تغییر قوانین حضور داشته باشد؟

    وی یادآور شد: در صورتی که خدای ناکرده شاهد حادثه ای مانند پلاسکو باشیم، باید بتوانیم مسئول را مشخص کنیم، از این رو ایجاد یک کارگروه ضرورت دارد.

    سالاری با اشاره به اینکه تغییر و اصلاح قوانین به کمیته حقوقی نیاز دارد، گفت: از آنجایی که ترکیب اعضای کمیسیون نظارت از همه کمیسیون ها تشکیل شده است، پیشنهاد می‌شود که کمیسیون نظارت مسئول این کمیته شود و از شهرداری، استانداری، سازمان نظام مهندسی و وزارت بهداشت نیز نماینده اعزام شود.

    این طرح با 9 رای و 17 عضو حاضر به تصویب رسید.

    محمد سالاری در خصوص سومین دستور سی و دومین جلسه رسمی شورای شهر تهران، با عنوان «بررسی کمیسیون ماده 7 آئین نامه اجرایی ماده یکم قانون اصلاح لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها» گفت: یک باغ در آجودانیه منطقه یک شهر تهران وجود دارد که با 420 اصله درخت باغ شناخته شده است.

    وی با بیان اینکه 44 اصله درخت خشک شده است، یادآور شد: از 420 اصله درخت 62 اصله نیز کسر شده است که در ابتدا به کارشناسان ما اجازه بازدید داده نشد.

    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: این ملک کاربری پارک دارد و درخواست کردیم تبصره یک ماده 6 اعمال شود. این طرح با 15 رای تصویب شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار