مدیران خودروعصر اعتبار

در جلسه امروز شورای شهر تهرام مطرح شد

لزوم جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای مدیریت شهری با همکاری اتاق بازرگانی

عصر ساختمان- یک عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به ظرفیت‌های اتاق بازرگانی برای ارتباط با دولت و کارگروه‌های همکاری‌های بین کشورها بر لزوم جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای مدیریت شهری با همکاری اتاق بازرگانی تاکید کرد.

لزوم جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای مدیریت شهری با همکاری اتاق بازرگانی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، فراهانی در سی‌ودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به صحبت‌های رییس اتاق بازرگانی تهران گفت: می‌توان در مباحث مختلفی همچون حوزه گردشگری از ظرفیت‌های اتاق بازرگانی استفاده کرد. در ابتدای تشکیل پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، اعلام کردیم که این شورا در راستای دانش پایه و براساس مباحث هوشمندسازی و جهانی کردن شهر تهران حرکت خواهد کرد.  لذا برای تحقق این وعده‌ها اتاق بازرگانی با ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند فعالیت‌های خوب و مستمری را انجام دهد.

    وی افزود: متاسفانه امروز سهم جذب سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه مدیریت شهری تقریبا صفر است. حال آنکه پروژه‌های شهری به دلیل محلی بودن و ساختار شهرداری تهران به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی به نوعی پروژه‌های مدیریت شهری را در معرض کمترین ریسک سیاسی قرار می‌دهد، لذا جذابیت بیشتری برای سرمایه‌گذاری خارجی دارد. البته در این راستا موانعی وجود دارد که امیدواریم با کمک اتاق بازرگانی و در قالب تشکیل کارگروه مشترک در جهت رفع موانع حرکت کنیم و شاهد جذب سرمایه‌گذاری خارجی در مدیریت شهری باشیم.

    این عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با تاکید بر ایفای نقش موثر به عنوان مسوولیت اجتماعی توسط بخش صنایع و بازرگانی شهر گفت: در بحث مسوولیت اجتماعی پیشنهاد ما این است که در موضوعاتی همچون کاهش آلودگی هوا، تجار بزرگ مسوولیت اجتماعی خود را ایفا کنند و در جهت کاهش آلام شهری حرکت کنند.

    در ادامه این جلسه رسولی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش نیز گفت: امروز مهم‌ترین مساله ما در اداره شهر تهران اقتصاد مدیریت شهری است به شکلی که امروز ما در بحران مالی قرار گرفته‌ایم و انتظار داریم با توجه به اینکه اتاق بازرگانی با دولت و کمیسیون‌های همکاری‌ مشترک دارد، در قالب تشکیل کارگروهی مشترک میان شورا و اتاق بازرگانی شاهد تعریف پروژه‌های برخوردار از توجیهات فنی و اقتصادی باشیم.

    وی تاکید کرد: متاسفانه شهرداری تهران از استفاده سرمایه‌گذاری و منابع خارجی بی‌بهره مانده است و انتظار داریم که اتاق بازرگانی در راستای جذب سرمایه گذاری خارجی به مدیریت شهری کمک کند.

    افشین حبیب‌زاده نیز پس از صحبت‌های رییس اتاق بازرگانی تهران درخصوص تغییر کاربری‌های ساختمان‌های مسکونی به تجاری گفت: برابر طرح تفصیلی که بخشی از حقوق شهروندی است این کار امکان‌پذیر نیست و نمی‌توان به بهانه افزایش درآمد طرح تفصیلی را رعایت نکنیم.

    وی ادامه داد: اگر چنین اتفاقی در شهر روی دهد و طرح تفصیلی در تهران رعایت نشود به معنای این است که هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند با پرداخت پول ساختمان خود را به تجاری تبدیل کند. حتی در صورت رعایت پهنه در تغییر کاربری باید ضوابط تعیین شده به طور کامل رعایت شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار