مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:

تحویل بیش از ۱۶ هزار واحد مسکن مهر در دولت یازدهم و دوازدهم به متقاضیان

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: برای استان اردبیل ساخت ۳۰ هزار واحد مسکن مهر در نظر گرفته شده بود که اداره کل راه و شهرسازی این استان ساخت ۴۱ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر را در دستور کار قرار داد که از این تعداد بیش از ۱۶ هزار واحد مسکن مهر در دولت تدبیر و امید تحویل متقاضیان شده است.

تحویل بیش از ۱۶ هزار واحد مسکن مهر در دولت یازدهم و دوازدهم به متقاضیان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محبوب حیدری با اشاره به اینکه تا کنون 38 هزار و 500 واحد مسکن مهر در استان اردبیل تحویل متقاضیان شده است گفت: در شهرهای بالای 25 هزار نفر تمام واحدها دارای متقاضی بوده و واحدی بدون متاقضی نداشته‌‌ایم اما یک‌هزار پروژه مسکن مهر استان دارای مشکل حقوقی هستند و حل مشکلات پیمانکاران و متقاضیان در دادگاه در حال پیگیری است.

    حیدری با اشاره به اینکه جشن پایان اتمام مسکن مهر خرداد سال 97 در استان اردبیل برگزار خواهد شد افزود: تعداد باقی مانده مسکن مهر در استان اردبیل 2 هزار و 130 واحد است که بیش از یک‌هزار واحد تا انتهای سال افتتاح و ما بقی در سه ماه اول سال 97 به بهره‌برداری خواهد رسید.

    محورهای پرترافیک استان اردبیل چهار خطه می‌شود

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در سخنانی دیگر به اقدامات انجام شده در 8 ماه نخست امسال در بحث  جاده‌ای اشاره کرد و گفت: 18 کیلومتر احداث راه، 4.7 کیلومتر بهسازی ، 61.3 کیلومتر روکش آسفالت، اجرای رویه‌های نوین شامل بازیافت گرم، سرد و آسفالت SMA به طول 8.3 کیلومتر، لکه‌گیری 121 هزار و 200 مترمربع، احداث  39 دستگاه پل با هزینه‌ای بالغ بر 718 میلیارد ریال در راه‌های فرعی و اصلی استان و همچنین اجرا و احداث 9.5 کیلومتر راه، بهسازی 92.1 کیلومتر راه در سطح استان و 86.4 کیلومتر  روکش آسفالت با هزینه‌ای بالغ بر 305 میلیارد ریال در راه‌های روستایی استان اردبیل اقدام شده است.

    حیدری ادامه داد: از جمله راه‌های پر ترافیک استان اردبیل می توان به محور "اردبیل" – "سرچم"، "اردبیل"- "آستارا"، "اردبیل" – "تبریز" و " اردبیل"- " مشکین شهر" اشاره کرد که جاده‌های مذکور  با توجه به حجم بالای ترافیک، دارای سطح سرویس پایینی می‌باشد به همین دلیل برنامه توسعه و ارتقای محورهای مذکور به بزرگراه چهارخطه در حال اجرا است.

    وی با اشاره به تاثیر احداث جاده بر روند کاهش ترافیک در استان اردبیل گفت: قطعاً احداث و توسعه راه‌ها باعث افزایش ظرفیت شبکه حمل و نقل جاده‌ای خواهد شد و به موازات آن میزان تراکم ترافیک در شبکه جاده‌ای استان کاهش می‌یابد.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به یکی از مطالبات مردم استان مسیر "منجیل" - "خلخال" و مشخصات آن اشاره کرد و افزود: محور منجیل به خلخال به طول 189 کیلومتر است که 77 کیلومتر از آن در حوزه استان اردبیل و مابقی در حوزه استان زنجان و گیلان قرار گرفته و از 55 کیلومتر مسیر باقیمانده 42 کیلومتر آن در استان اردبیل در دست اجرا است و همچنین با فراخوان مناقصه، انتخاب پیمانکار جدید به منظور فعال‌سازی کل پروژه در دست اقدام است.

    حیدری همچنین با اشاره به مسیر "ماسوله"- "خلخال" گفت: کل این مسیر 100 کیلومتر  است که 55 کیلومتر از آن در حوزه استان اردبیل با مشخصات راه روستایی، عملیات راه‌سازی شامل خاکبرداری و خاکریزی، ابنیه فنی به اتمام رسیده است.

    وی اضافه کرد: 12 کیلومتر از مسیر با آغاز فصل‌کاری جدید، عملیات اجرایی لایه‌های روسازی و آسفالت آن آغاز و کل پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

    اجرای 759 پروژه در 39 محله از سکونتگاه‌های غیر رسمی استان اردبیل برای ارتقاء کیفیت زندگی

    مدیرکل راه و شهرسازی در سخنانی دیگر با اشاره به اینکه در استان اردبیل 4 شهر اردبیل، مشکین شهر، پارس آباد و خلخال دارای بافت فرسوده با مساحتی برابر با یک هزار و 523 هکتار است گفت:  شهرستان اردبیل با 963 هکتار دارای بیشترین مقدار بافت فرسوده است و از نظر جمعیت ساکن بر اساس مطالعات حدود 15 درصد جمعیت در این محلات ساکن هستند.

    همچنین حیدری به مشکلات بافت فرسوده استان اردبیل اشاره کرد و گفت: مهمترین مسائل و مشکلات این محله‌ها بحث نوسازی و تعریض معابر و هویت محلات می باشد ، که در بحث نوسازی و تعریض معابر این اداره کل به نمایندگی از طرف شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، نسبت به معرفی تسهیلات ( وام مسکن) برای هر واحد به میزان 40 میلیون تومان برای شهر اردبیل و 30 میلیون تومان برای سایر شهرها در نظر گرفته شده است.

    وی افزود: تا سال 94 برای 2 هزار  واحد و در سال 95 برای یک هزار و 500 واحد و امسال نیز برای  725 واحد پرونده تشکیل و به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در خصوص  سکونتگاه‌های غیر رسمی استان گفت: با مطالعات صورت گرفته در سه شهر اردبیل، مشگین شهر و پارس آباد مجموع مساحت سکونتگاه‌ غیر رسمی یک هزار و 146 هکتار است که بیشترین این مقدار به شهر اردبیل با مساحت 812 هکتار تعلق دارد.

    حیدری به اقدامات انجام شده در سکونتگاه‌های غیر رسمی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در شهر "اردبیل" 15 محله با 106 پروژه و در "مشگین شهر" با 17 محله با 581 پروژه و "شهر پارس‌آباد" با 7 محله و 72 پروژه برای ارتقاء کیفیت زندگی ساکنان این محدوده‌ها اقدامات بازآفرینی انجام شده است.

    وی با بیان مسائل و مشکلات سکونتگاه‌ها غیررسمی در استان اردبیل خاطرنشان کرد: عدم دسترسی و یا امکان دسترسی ضعیف به خدمات شهری و ساختار جمعیت به طور عمده مهاجرین و محرومان شهر را در خود جای داده‌اند و ساخت و سازها اکثرا بدون مجوز و خارج از برنامه رسمی و قانونی شهر توسعه یافته و در درون یا خارج از محدوده قانونی شهرها قرار دارد.

    حیدری افزود: عدم دسترسی به خدمات شهری از فقر شهری و فقر درآمدی و آموزشی ساکنان و فقر زیر ساخت و همچنین داشتن درآمد سرانه کمتر از میانگین شهر و نرخ بیکاری بالاتر از میانگین شهری، جمعیت ساکن در این محلات را در رنج قرارداده است.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به اقدامات بازآفرینی شهری در این محدوده‌هانیز  اشاره کرد و گفت: تهیه و تدوین جدول اقدام مشترک پروژه‌ها در ستاد بازآفرینی استان و شهرستان، وظیفه برای کلیه دستگاه‌های اجرائی اعم از خدمات‌رسانی، انتظامی، فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی در نظر گرفته شده و این پروژه‌ها در جلسات ستاد بطور ویژه پیگیری می‌شود.

    همچنین حیدری در خصوص  بخشی از این اقدامات افزود: بالا بردن تاب‌آوری واحدهای مسکونی، پرداخت تسهیلات نوسازی و بهسازی، اجراء پروژه‌های عمرانی در سه برنامه هدف شامل احداث خدمات روبنائی با زیر بنای 4 هزار و 563 متر مربع و به مبلغ  29 میلیارد ریال برای احداث پروژه‌هایی مانند ( احداث خانه محله، احداث کلانتری، احداث مدرسه و احداث سالن ورزشی و ساماندهی محیط و فضای شهری که با آسفالت 88 هزار و 660 متر مربع و به مبلغ 67 میلیارد ریال، آسفالت و جدول‌گذاری و زیرسازی معابر در محلات مذکور به مبلغ 600 میلیون ریال) انجام و به بهره‌برداری رسیده است.

    وی گفت: تامین خدمات زیر بنائی با تعریف دو پروژه اصلاح و تامین شبکه آب و فاضلاب و برق به مبلغ 6 میلیارد ریال از دیگر برنامه‌ها در این محدوده‌ها است.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه محدوده‌های تاریخی شهر اردبیل منعکس کننده ارزش‌های فرهنگی و تاریخی استان می‌باشد اظهار داشت: بقعه شیخ صفی اردبیلی با همکاری میراث فرهنگی و عمران و بهسازی شهری ایران، مجددا بهسازی، نوسازی و احیاء شده و این اداره کل به نمایندگی از سوی شرکت عمران و بهسازی و بر اساس توافق به عمل آمده در سه مرحله تملک، بازگشائی معابر و ساخت واحدهای تجاری مطابق الگوی ارائه شده توسط میراث فرهنگی را به عهده گرفته است.

    حیدری اضافه کرد: در این راستا بر اساس اعتبارات دولتی و منابع داخلی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران نسبت به تملک و خرید 5 هزار متر مربع اقدام کرد که از این مقدار 2 هزار و 600 متر مربع برای بازگشائی خیابان در اختیار شهرداری و 300 متر مربع جهت الحاق به محوطه بقعه در اختیار میراث فرهنگی قرارداده شد و مابقی عرصه به احداث دو مجتمع تجاری به مساحت 2 هزار و 100 متر مربع با زیر بنای 7 هزار و 600 متر مربع با مشارکت بخش خصوصی اقدام شده است.

    همچنین وی گفت: استان اردبیل طبق مطالعات 39 محله در سه شهر دارد که از این تعداد 21 محله به عنوان محلات هدف با مساحت 568 هکتار و سه محله به عنوان محله پایلوت در شهرهای اردبیل، مشگین شهر و پارس‌آباد را در برنامه بازآفرینی شهر خود دارد و دیگر شهرستان‌ها نیز در حال واگذاری به مشاور جهت مطالعه محلات هدف است.

    مدیرکل راه و شهرسازی در سخنانی دیگر به اقدامات شاخص اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در 8 ماه نخست امسال اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال اراضی دولتی به مقدار 356 هزار و 119 مترمربع به ارزش تقریبی 310 میلیارد ریال خلع ید، قلع و قمع و رفع تصرف شد.

    در ادامه حیدری گفت: افتتاح بیمارستان 35 تختخوابی شهرستان کوثر با حضور وزیر بهداشت و درمان نیمه اول امسال ، افتتاح راه اصلی "خلخال" – "فیروزآباد" به طول 27 کیلومتر با اعتبار430 میلیارد ریال با حضور وزیر راه و شهرسازی و بازیافت، تثبیت و روکش آسفالت محور "خلخال" – " اسالم"  به طول 12 کیلومتر با ارتقاء از راه فرعی به راه اصلی و اجرای 86 کیلومتر روکش آسفالت راه‌های روستایی از برنامه‌های اجرا شده در سطح استان است.

    وی ادامه داد:  احداث ساختمان بیمارستان 160 تخت‌خوابی شهرستان پارس‌آباد که در مرحله تکمیل و آمادسازی برای افتتاح در دهه فجر96، شروع عملیات اجرایی بیمارستان 270 تختخوابی " نجف‌زاده" شهرستان اردبیل، شروع اجرا عملیات چهارخطه کردن محور "اردبیل" – "سرچم"  از پروژه‌های در دست اجرا استان است.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اینکه این استان دارای 26 شهر است اظهارداشت: تا کنون طرح جامع و تفصیلی 23 شهر استان اردبیل آماده و طرح تفصیلی 21 شهر نیز ابلاغ شده است.

    در پایان حیدری گفت: طرح تفصیلی شهر "نیر" و "سرعین" در کمیسیون ماده 5 مصوب و در مرحله ابلاغ است و همچنین طرح هادی شهری شهرهای تازه تاسیس "اسلام آباد" ،" قصابه" و "مرادلو" توسط استانداری در دست تهیه است .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو