مدیران خودروعصر اعتبار

طی نامه‌ای از سوی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ابلاغ شد؛

مصوبه شورای عالی با موضوع تغییرات اقلیمی و تاثیر آن بر توسعه

عصر ساختمان- دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری را با موضوع تغییرات اقلیمی و تاثیر آن بر توسعه در دو بند به استانداران کلیه استان‌های کشور ابلاغ کرد.

مصوبه شورای عالی با موضوع تغییرات اقلیمی و تاثیر آن بر توسعه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، متن مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به استانداران سراسر استان‌های کشور، بدین شرح است: شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ 96.9.20 خود ضمن استماع گزارش رئیس محترم سازمان هواشناسی کشور در خصوص «تغییرات اقلیمی و تاثیرات آن بر توسعه» موارد زیر را مصوب نمود:

    1. دبیرخانه شورای‌عالی مکلف است نسبت به تدوین برنامه‌های عملیاتی کاهش مصرف آب و انرژی در حوزه‌های شهرسازی و ساختمان ظرف مدت 4 ماه اقدام نموده و نتیجه را جهت تصویب به شورای‌عالی و نهایتا تصویب در هیات‌وزیران ارایه نماید.

    2. شورای‌عالی ضمن اعلام ضرورت توجه جدی به موضوع آمایش سرزمین با در نظر گرفتن و پیش‌بینی تغییرات اقلیمی قابل‌توجه ناشی از افزایش گازهای گلخانه‌ای در سال‌های آتی، مقرر نمود تهیه طرح‌های توسعه و عمران مقیاس ناحیه‌ای و منطقه‌ای با در نظرگرفتن موارد زیر انجام پذیرد:

    الف) در تهیه طرح‌های توسعه و عمران ظرفیت و توان تاب‌آوری اقلیمی و طبیعی مناطق توجه ویژه مبذول شده و از بارگذاری‌های جمعیتی، تولیدی و خدماتی بیش از توان اقلیمی و طبیعی در مناطق آسیب‌پذیر خودداری شود.

    ب) در زمان تهیه طرح‌های توسعه‌ای که مستلزم انتقال وسیع آب از یک حوزه آبریز به حوزه آبریز دیگری می‌باشند باید کلیه جوانب امر موردتوجه قرار گرفته و تا حد مقدور از اینگونه اقدامات که می‌تواند پیامدهای زیست‌محیطی جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد پرهیز شود. در هر صورت اینگونه انتقال‌های آب در چارچوب مصوبه‌های شورای‌عالی آب، مستلزم داشتن مصوبه شورای‌عالی معماری و شهرسازی نیز هست.

    وزارت نیرو موظف است طرح‌های در دست بررسی و اقدام را ظرف 3 ماه آینده در شورای‌عالی طرح نماید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار