مدیران خودروعصر اعتبار

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی:

اصلاح قانون نظام مهندسی به دولت ارسال شد

عصر ساختمان- معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ما مهندسان نتوانستیم به خوبی به وظایف خویش عمل کنیم گفت: وقتی زلزله می آید خانه و بیمارستان همزمان تخریب می شود و در این رابطه مردم انتظار دارند و دغدغه شان این است که آیا خانه هایشان امن و محکم است.

اصلاح قانون نظام مهندسی به دولت ارسال شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حامد مظاهریان با بیان این نکته که برای کنترل و بهبود شرایط 2 فرایند آیین‌نامه کنترل ساختمان و اصلاح قانون نظام مهندسی را در نظر گرفته‌ایم گفت: لایحه اصلاح قانون نظام مهندسی که هفته گذشته برای دولت ارسال شده به زودی روی پرتال وزارت راه و شهرسازی  قرار خواهد گرفت.

    *تدوین نظام نامه اخلاق حرفه ای مهندسی ساختمان آخوندی را تا مرز استیضاح کشاند

    مظاهریان با اشاره به تلاش ها و پیگیری های وزارت راه و شهرسازی در سال های اخیر مبنی بر تدوین نظام نامه اخلاق حرفه ای مهندسی ساختمان گفت: برای تدوین این نظام نامه مقاومت های زیادی وجود داشت که سبب شد تا وزیر راه و شهرسازی تا مرز استیضاح هم پیش برود.

    وی با اشاره به دو اصل مهم نظام نامه اخلاق حرفه ای مهندسی ساختمان، شامل ارجحیت منافع عمومی بر منافع شخصی و نیز عدم تعارض منافع گفت: برگزاری چنین همایشی برای نخستین بار حاصل اصلاح نظام نامه اخلاق مهندسی است.

    وی همچنین با بیان این نکته که برای کنترل و بهبود شرایط 2 فرایند آیین‌نامه کنترل ساختمان و اصلاح قانون نظام مهندسی را در نظر گرفته‌ایم، افزود: در حال حاضر مسئله اخلاق مهندسی برای بسیاری همچنان گنگ است که روند این سمینار ها و همایش های تخصصی و کارگروه های آموزشی باید در طول سال ادامه پیدا کند.

    مظاهریان در ادامه گفت: لایحه اصلاح قانون نظام مهندسی که هفته گذشته برای دولت ارسال شده به زودی روی پرتال وزارت راه و شهرسازی قرار خواهد گرفت.

    وی در ادامه از همه دست اندرکاران صنعت ساختمان کشور خواست تا با مطالعه لایحه تنظیم شده قانون نظام مهندسی نظرات تخصصی و اصلاحی خویش را ارائه دهند.

    مظاهریان همچنین به آیین نامه کنترل ساختمان اشاره کرد و برخی از ویژگی های آن را شامل موضوع نظارت با تفکیک نظارت از بازرسی و همچنین موضوع ضمانت برشمرد و یکی از مهمترین بندهای این آیین‌نامه را اخذ ضمانت نامه محضری از مالک و فردی که ساختمان را ساخته است عنوان کرد و افزود: این ضمانت نامه قابل انتقال به غیر است.

    همچنین معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی شرایط کنونی ساختمان سازی کشور را نه ایده آل دانست و نه قابل ادامه دادن.

    مظاهریان با انتقاد از شرایط موجود اظهارداشت: ما مهندسان نتوانستیم به خوبی به وظایف خویش عمل کنیم و مصداق آن هم این است که وقتی زلزله می آید خانه و بیمارستان همزمان تخریب می شود و در این رابطه مردم از ما انتظار دارند و دغدغه شان این است که آیا خانه هایشان امن و محکم است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو