مدیران خودروعصر اعتبار

زلزله تهران (۴۴)

اگر زلزله ۷ ریشتری بیاید فقط توکل‌مان بر خداست؛ بقیه موارد در حد تبلیغات و حرف است

عصر ساختمان- هاشم زایی گفت: ما باید بافت فرسوده شهر را همان‌طور که در برنامه پنج ساله آمده است نوسازی کنیم اما با توجه به وضعیت بودجه بعید می‌دانم که بتوانیم سالی ۲۰ درصد نوسازی را که در برنامه پنج ساله تکلیف شده است در طول پنج سال عملی کنیم.

اگر زلزله ۷ ریشتری بیاید فقط توکل‌مان بر خداست؛ بقیه موارد در حد تبلیغات و حرف است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به زلزله چهارشنبه‌شب تهران گفت: با ساخت و سازهای بی‌رویه‌ای که در تهران اتفاق افتاده و در کنار یک کوچه شش متری یک برج 20 طبقه ساخته شده، اگر خدای نکرده یک زلزله هفت ریشتری در تهران بیاید امداد هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد و فقط خداوند است که می‌تواند تهران را نجات دهد.

    عبدالرضا هاشم‌زایی در خصوص زلزله دیشب، بیان کرد:‌ در بیشتر مناطق تهران بخصوص غرب و جنوب و حاشیه شرق بیشتر مردم شب را در ماشین‌ها و پارک‌ها سپری کردند. وضعیت تهران در حال حاضر عادی است ولی این نگرانی در مردم به دلیل زلزله کرمانشاه و پس لرزه‌هایی که در آن‌جا اتفاق افتاد، هنوز وجود دارد. بعضی از کارشناسان معتقدند که 5.2 ریشتر بیشترین قدرت این زلزله بوده و بقیه پس لرزه‌های کوچک‌تر بودند و امیدواریم همین‌طور باشد.

    وی گفت: متاسفانه مردم تهران با بیش از 14 و 15 میلیون جمعیت همراه با جمعیتی که روزانه برای کار در تهران رفت و آمد می‌کنند جز این‌که خونسردی خود را حفظ کنند کار دیگری نمی‌توانند انجام دهند. ما فقط توکل‌مان بر خداوند است و بقیه مواردی که مطرح می‌شود فقط در حد تبلیغات و حرف است. اگر یک زلزله قوی در تهران اتفاق بیفتد امداد در تهران فلج خواهد شد و کاری نمی‌تواند انجام دهد.

    وی در ادامه بیان کرد: ما باید بافت فرسوده شهر را همان‌طور که در برنامه پنج ساله آمده است نوسازی کنیم اما با توجه به وضعیت بودجه بعید می‌دانم که بتوانیم سالی 20 درصد نوسازی را که در برنامه پنج ساله تکلیف شده است در طول پنج سال عملی کنیم.

    این عضو کمیسیون کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خاطرنشان کرد: آمارهایی که به ما می‌دهند حاکی از آن است که نزدیک به پنج میلیون نفر در تهران در بافت‌های فرسوده و قدیمی زندگی می‌کنند. این موارد اقداماتی نیست که امروز بتوان به سرعت آن‌ها را انجام داد و جلوی ضایعات و مشکلات را گرفت ولی به هر حال برای اجرایی شدن آن‌ها باید گام برداشت. در درجه بعدی نیز مردم باید خونسردی خود را حفظ کنند و نیروهای نظامی و امدادی در آماده‌باش قرار گیرند که اگر خدای نکرده در تهران زلزله‌ای شدیدتر آمد بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار