مدیران خودروعصر اعتبار

ساخت مسکن کم‌متراژ برای زوج‌های جوان

عصر ساختمان:عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام کرد که در طرح جمعیت و تعالی خانواده پیش‌بینی شده مسکن کم‌متراژ برای زوج‌های جوان ساخته شود.

ساخت مسکن کم‌متراژ برای زوج‌های جوان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از فارس، لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، درباره آخرین وضعیت طرح جمعیت و تعالی خانواده با اشاره به حذف بخشی از طرح که دارای بار مالی برای دولت بود، اظهار داشت: بعضی از موارد مطروحه در طرح همچون شرط اشتغال بانوان نمی‌تواند چندان مشوق باشد، به علاوه اینکه بعضی دیگر از مواد با آنکه ظاهر خوبی دارند، اما به علت تبعیض‌هایی که برای بانوان ایجاد می‌کند، چندان مطلوب نیست.

    افتخاری از ضرورت توجه بیشتر به ازدواج‌های ساده و بی‌تکلف، ذیل اجرای این طرح صحبت کرد و گفت: بخش دیگری از لوازم اجرای موفق طرح، فرهنگسازی در قالب خانواده‌هاست.

    وی با اشاره به ایجاد اشتغال برای جوانان به عنوان لازمه دیگر موفقیت طرح افزود: بعضی از شرایط از جمله ساخت سرپناه‌ها و مسکن‌های کم‌متراژ نیز در این طرح پیش‌بینی شده است.

    نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت از ابتدا به علت بار مالی بالای این طرح با آن مخالف بود که سعی شد حجم عمده‌ای از این بار مالی حذف شود.

    وی از ضرورت تقویت جایگاه نظارتی دیوان محاسبات در مرحله اجرایی طرح جمعیت و تعالی خانواده سخن گفت و بیان داشت: باید تسهیلاتی برای خیرین و واقفین در این زمینه دیده شود و قوانین بازدارنده ملغی‌الاثر شود.

    عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعطای وام 15 میلیون تومانی به معتادان برای ترک اعتیاد و نامشخص بودن وضعیت وام ازدواج، گفت: این شرایط، عملاً تشویق‌کننده جوانان به سمت اعتیاد و نه ازدواج است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی