مدیران خودروعصر اعتبار

بدهی ۶۰ میلیاردی راه و شهرسازی استان مرکزی به پیمانکاران

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با بیان اینکه تاکنون از مجموع کل اعتبارات این بخش ۴۸ درصد تخصیص یافته است، بدهی این اداره کل به پیمانکاران را ۶۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

بدهی ۶۰ میلیاردی راه و شهرسازی استان مرکزی به پیمانکاران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، منطقه مرکزی، مجید شارقی در نشست مطبوعاتی شورای حمل و نقل استان مرکزی به مناسب هفته حمل و نقل عنوان کرد: استان مرکزی دارای ٦ هزار و ٤٢٦ کیلومتر راه است که شامل ٢١۰ کیلومتر آزادراه، ٣٨٦ کیلومتر بزرگراه، ٤٨٣ کیاومتر راه اصلی، ٩١٤ کیلومتر راه فرعی و ٤ هزار و ٤٣٤ کیلومتر راه روستایی می شود .

    وی با اشاره به پروژه های مهم در حوزه معاونت ساخت و توسعه راه ها و با بیان اینکه اجرای هر پروژه راهسازی بدون تملک و ساخت ابنیه اعتباری بیش از یک میلیارد تومانی نیاز دارد، عنوان کرد: برای راهسازی در استان مرکزی همراه با تملک و ساخت ابنیه حداقل برای هر کیلومتر ٢ میلیارد تومان اعتبار نیاز است .

    شارقی در خصوص اعتبارات پروژه های اداره کل راه و شهرسازی گفت: سال گذشته در حوزه راهسازی ٣٦ میلیارد تومان از منابع ملی و ٣٣ میلیارد تومان از منابع استانی پیش بینی شد که ٦٨ میلیارد تومان از منابع ملی و ٤١ میلیارد تومان از منابع استانی در قالب اسناد خزانه اختصاص یافت .

    شارقی افزود: از منابع ملی ٣٨ میلیارد تومان و از منابع استانی ٣٣ میلیارد تومان برای سال جاری در نظر گرفته شده است که در حوزه اعتبارات ملی تاکنون رقمی به صورت نقدی تخصیص نیافته و ١٦ میلیارد تومان به صورت اسناد خزانه تخصیص یافته است .

    وی اعتبارات نقدی استانی تخصیص یافته را یک میلیارد تومان و اعتبارات اسناد خزانه را ١٣ میلیارد تومان عنوان کرد .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی به پروژه های شاخص راهسازی در استان اشاره کرد و افزود: پروژه تقاطع غیرهمسطح سنجان با طول ٦۰۰ متر از ابتدای سال تاکنون ٢۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .

    وی اعتبار تعیین شده و تخصیص یافته در سال گذشته را به ترتیب ٢ میلیارد و ٥۰۰ میلیون تومان و ٥٣۰ میلیون تومان دانست و بیان کرد: برای سال جاری ٥ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که تاکنون ٢ میلیارد و ٨۰۰ میلیون تومان در قالب اسناد خزانه تخصیص یافته است و برای هدایت ترافیک، کنارگذری با ٧۰۰ میلیون تومان اعتبار تعریف شده است .

    شارقی احداث پروژه محور آشتیان-راهجرد به طول ٤١ کیلومتر که ١۰کیلومتر پایانی این طرح در مراحل پایانی است، احداث باند ٢ محور حاجی آباد-باقرآباد محلات، تقاطع غیرهم سطح فرمهین و تعریض پل دوآب-خنداب را از جمله پروژه های شاخص استان عنوان کرد که با وجود تنگناهای مالی فعال است .

    وی اضافه کرد: باند ٢ محور شازند-ازنا به عنوان یکی از محوهای پرخطر استان در دست اجراست. کل این محور ٣٩ کیلومتری در حوزه استان مرکزی است و از محل سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی ١٣ کیلومتر آن در دست اجراست. هزینه این پروژه ٦۰ میلیارد تومان برآورد شده است البته سال گذشته ٢ میلیارد و ٨۰۰ تومان پیش بینی اعتبار شد که کل آن به صورت اسناد خزانه تخصیص یافت اما برای سال جاری اعتبار و تخصیصی پیش بینی و پرداخت نشده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی باند دوم دلیجان-نراق به طول ١١ کیلومتر که ٨ کیلومتر آن انجام شده است،محور خمین-محلات و نقاط حادثه خیز در مسیر ٢ روستا و باند ٢ محور توره-بروجرد که ٦ کیلومتر از ١١ کیلومتر این محور توسط وزارتخانه آماده شده است و باقی محور به استان تفویض شده است را پروژه های در دست اجرای اداره کل راه و شهرسازی استان عنوان کرد .

    وی با اشاره به ١٢٤ پروژه پیش بینی شده در سطح استان مرکزی بیان کرد: ٤٨ درصد مجموع اعتبارات استان تخصیص اعتبار شده است اما با این وجود حدود ٦۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی ثبت شده است .

    شارقی تصریح کرد: پروژه کنارگذر شمالی اراک با سرمایه گذاری ٣٨۰ میلیارد تومانی شرکت جهاد نصر ظرف سه سال اجرایی خواهد شد و امتیاز بهره برداری ١٥ ساله به شرکت داده شده است .

    وی در خصوص احداث مسکن مهر در استان گفت: ٣٩ هزار واحد مسکن در شهرهای کمتر و بیشتر از ٢٥ هزار نفر و شهرهای جدید در دستور کار است که ٣٧ هزار واحد تحویل متقاضی شده است، ٤٣٢ واحد در شهرهای بیش از ٢٥ هزار نفر باقی مانده است که با رفع مشکلات و حمایت بانک ها از سه تعاونی دخیل تا پایان ٩٧ به اتمام میرسد و باقی واحدها خود مالک است که متقاضیان خود از تسهیلات مسکن مهر استفاده کرده اند .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با اشاره به واگذاری ٢٤ زمین به خانواده های دارای ٢ معلول در کلیه شهرستان ها به غیر از اراک اظهار کرد: واگذاری زمین در حوزه گردشگری متقاضیان بسیاری دارد و تاکنون یک مورد موافقت با ایجاد مجتمع خدماتی و رفاهی در آزادراه ساوه-همدان به وسعت ٤ هکتار صورت گرفته است .

    وی  با بیان اینکه بخشی از حوزه کاری راه و شهرسازی حفاظت از اراضی ملی است گفت: 63 هزار هکتار از اراضی ملی داخل حریم و محدوده تحویل راه و شهرسازی است که توسط این اداره کل مدیریت و حراست می شود و از سال 1390 یگان حفاظت با حضور 27 نیروی فعال نظارت مستمر در این حوزه دارد و طی شش ماهه نخست سال جاری 355 هزار و 584 متر مربع اراضی تصرف شده به ارزش ریالی 124 میلیارد و 975 میلیون ریال رفع تصرف شده است.

    شارقی با تاکید بر تغییر رویکرد از پروژه محوری به سیاست گذاری در ستاد بازآفرینی شهری اشاره کرد و افزود: طبق تصمیمات اتخاذ شده سالانه 270 محله باید شناسایی و اصلاح شود و در این راستا تاکنون در سه شهرستان اراک، ساوه و خمین 9 محله هدف در قالب سکونتگاه های غیررسمی تعیین شده است. در این محله ها بافت باارزش و بافت فرسوده شناسایی و برای احیای هویت و تامین خدمات هم راستا با دیگر نقاط اصلاح می شوند و در این راستا 16 دستگاه عضو و راه و شهرسازی وظیفه راهبری در ستاد را به عهده دارند. 

    وی کف سازی میدان ارگ، بهسازی تعدادی از سراهای بازار، ایجاد سرای محله، پله گذاری در منطقه کوی سجادیه و ایجاد مجتمع تجاری 360 واحدی در این منطقه رابخشی از اقدامات مدنظر در این راستا عنوان کرد گفت: وسعت بافت فرسوده، سکونتگاه غیررسمی و مناطق با ارزش در استان مرکزی 2 هزار هکتار است که در برنامه ششم توسعه کشور 123 هزار میلیارد تومان به این بخش اختصاص داده اند. سهم وزارت راه و شهرسازی از این اعتبارات پنج درصد و سهم اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی پنج میلیارد تومان است.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در حوزه فنی و اجرایی این اداره کل تصریح کرد: سال گذشته جهت احداث مجتمع های فرهنگی، اداری و ... 17 میلیارد تومان مصوب شد که از این میزان 6 میلیارد تومان تخصیص نقدی صورت گرفت و چهار میلیارد و 800 میلیون تومان در قالب اسناد خزانه اختصاص یافت. در این راستا 32 پروژه با 75 هزار مترمربع زیربنا در استان مرکزی فعال است که هشت پروژه دارای صفر تا 20 درصد پیشرفت فیزیکی، شش مورد 20 تا 50 درصد، شش پروژه 50 تا 70 درصد و 12 پروژه بین 70 تا 100 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار