مدیران خودروعصر اعتبار

از صومعه قرن هجدهمی تا برج تماشا/ پروژه‌های این روزهای معماران مشهور جهان

عصر ساختمان: معماران شاخص جهان این روزها چه طرح‌هایی را به پایان برده‌اند و یا به چه پروژه‌هایی می‌اندیشند؟

از صومعه قرن هجدهمی تا برج تماشا/ پروژه‌های این روزهای معماران مشهور جهان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱:۰۰
  • مرکز پلیس نیویورک
  • برج اداری و رفاهی جدید دبی
  • هتل SeaMarq
  • از صومعه قرن هجدهمی تا برج تماشا/ پروژه‌های این روزهای معماران مشهور جهان
  • صومعه قرن هجدهمی

گزارش «عصر ساختمان» به نقل از هنر آنلاین، علاقه‌مندان به معماری و دنیای معماران، همچون دوستداران دیگر رشته‌های هنری تمایل دارند تا از تازه‌ترین فعالیت‌ها و دست‌آوردهای هنرمندان شاخص این عرصه باخبر شوند و در جریان شکل‌گیری آثار قرار بگیرند. پروژه‌های معماری طراحان بزرگ معاصر هم به همین ترتیب همواره مورد کنجکاوی مخاطبین حرفه‌ای این آثار بوده؛ به همین دلیل در سلسله گزارش‌هایی به معرفی تازه‌ترین پروژه‌های معماران شاخص معاصر می‌پردازیم.
سانتیاگو کالاتراوا معمار اسپانیایی  براح ساخت "برج تماشا" دبی انتخاب شده است. نتیجه‌ رقابت بین المللی طراحی این بنای برجسته توسط شیخ محمد بن رشید آل مکتوم، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات متحده عربی و حاکم دبی اعلام شده است.
این طرح یکی از شش منتخب بخش اول طرح‌های پیشنهادی و ادای احترامی به معماری اسلامی و به دنبال گرد هم آوردن طراحی معاصر پایدار با فرهنگ غنی این کشور و میراث تاریخی آن است.
محمدعلی العلابار، رئیس مستغلات عمار، شرکتی که سازنده‌ی بلندترین برج دنیا، برح خلیفه، بوده است می‌گوید؛ادغام معماری اسلامی با طراحی مدرن، این برج را به یک اثر ملی و همچنین به یک مقصد فرهنگی توریستی شاخص بدل می‌کند.
santiago calatrava chosen to build observation tower in dubai creek harbor
معماران سوئیسی هرزوگ دی مورن که در سال 2009 برنده‌ رقابت نوسازی و گسترش موزه انترلیندن کولمر در شرق فرانسه شدندحالا این پروژه را به سرانجام رسانده‌اند. این طرح یک صومعه‌ی قرن سیزدهمی و یک ساختمان قدیمی حمام‌های عمومی را در خود جای داده است.
این موسسه بین المللی شامل "محراب ایزنهایم" از ماتیاس گرونوالد و یک مجموعه‌ی بزرگ از آثار تاریخی و معاصر در کنار آثار ساخته شده است. چپروژه شامل بازسازی خانقاه و حمام قدیمی و طراحی یک ساختمان جدید با نام اکرهوف برای به نمایش گذاشتن مجموعه‌ی قرن بیستم این موسسه در کنار نمایشگاه‌های موقت است.
علاوه بر این، اینترلیدن پلس و دِ لا سین پلس، دو میدان عمومی جدید هستند که به عنوان بخشی از مجموعه‌ی موزه شکل گرفته‌اند. نماهای اکرهوف از اجرهای دست ساز ساخته شده است و دیالوگی میان صومعه‌ی گچی در سمت دیگر کانال و دیوارهای سنگ معدنی همسایگی خود که سایت را به دو قسمت تقسیم کرده‌اند، به وجود می‌آورد.
ریچارد میر به تازگی طراحی هتل SeaMarq را در کنار شهر ساحلی گانگنئونگ در کره جنوبی را به اتمام رسانده است. این پروژه از 2 ساختمان اصلی تشکیل می‌شود و تعدادی امکانات دیگر در بین فضای سبز اطراف و مشرف به دریا قرار خواهد گرفت. طراحی این هتل  برای مسابقات زمستانی المپیک 2018 انجام شده است.
در قسمت برج این هتل، اتاق‌های اقامتی آن قرار می‌گیرند و بخش‌های عمومی و لابی‌ها در ساختمان کناری چیده می‌شوند. مسافران برای رفتن به سمت اتاق‌ها باید از یک راهروی شفاف که در میان فضای سبز طبیعی قرار گرفته است، عبور کنند. زوایایی که برای هر قسمت هتل در نظر گرفته شده در جهت مخالف با زوایای خود سایت است و به این صورت از هر قسمت منظره ای جذاب به طبیعت اطراف و یا به سمت دریا به وجود می‌آید.

نورمن فاستر، طراحی برج اداری و رفاهی جدید دبی را منتشرکرد. این برج در مرکز اصلی مالی و اداری دبی ساخته خواهد شد. برج ICD Brookfield Place در نزدیکی برج خلیفه ساخته می‌شود و یکی از مناظر دیدنی و جذاب این برج 31 متری خواهد بود.
53 طبقه از این برج با مساحت 275000 متر مربع، به طراحی دفاتر اداری لوکس، 45000 متر مربع سایت به طراحی فروشگاه، مرکز خرید و باشگاه ورزشی و 5500 متر مربع به طراحی فضای سبز اطراف، اختصاص داده می‌شود.

گروه معماری بیارکه اینگلس، طراحی خود برای مرکز پلیس نیویورک در محله ملروز در برانکس را منتشر کرده است. این چهلمین ایستگاه پلیس نیویورک، ان وای پی دی، است که برای خدمت رسانی به نیازهای مختلف این ارگان ساخته می‌شود. ساختار این طرح همچون پشته ای آجرهای بزرگ است که بر اساس مراکز اولیه انباشته‌ی پلیس اولیه این شهر طراحی شده است.
هر حجم این طرح شامل کاربری و عنصر خاصی از برنامه‌های داخلی و دارای بام سبز است. این ساختمان شامل امکانات رفاهی کاملی برای تشویق گفت و گو و تعامل با جامعه است؛ در حالی که فضاهای اختصاصی مورد نیاز برای افسران پلیس را نیز فراهم می‌سازد.

 

جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو