مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل خانه عمران:

ایمنی در کارگاه های ساختمانی وجود ندارد

عصر ساختمان- مدیر عامل خانه عمران گفت: موضوع ایمنی در کارگاههای ساختمانی در صنعت ساختمان مغفول مانده است.

ایمنی در کارگاه های ساختمانی وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سمینار تخصصی ایمنی در محیط کار و موضوعات پیمانکاری با حضور تعاونی های انبوه ساز، نماینده اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و اساتید این حوزه ها در محل خانه عمران برگزار شد.

    حمید ادیبی، مدیرعامل خانه عمران در این سمینار با اشاره به ضرورت توجه جدی به موضوع HSE در کارگاه های ساختمانی گفت: مساله ایمنی در محیط کار یکی از موضوعات مغفول مانده کشور در حوزه صنعت ساختمان است.

    وی به اهمیت موضوع ایمنی اشاره کردو گفت: هم اکنون مسئله ایمنی یکی از ارکان رتبه بندی شرکت های ساختمانی در جهان به شمار می رود.

    وی تصریح کرد : امروز شرکت هایی می توانند در عرصه بین المللی حضور داشته باشند که بتوانند اعلام کنند که در پنج سال گذشته هیچ کشته ای در فعالیت های خود نداشته و تعداد مجروحانشان در حداقل ممکن بوده است.

    مدیرعامل خانه عمران به مطرح شدن موضوع ایمنی در صنعت ساختمان از سال 1387 در کشور تصریح کرد: متاسفانه امروز در کارگاههای ساختمانی کشور به این حوزه توجه کمتری شده و یا گاهی اصلا به آن توجهی نمی شود.

    ادیبی تاکید کرد: یکی از مهمترین عوامل اجرایی شدن ایمنی در صنعت ساختمان، پیمانکاران و شرکت های ساختمانی هستند که ضرورت این موضوع را درک کرده و آن را در کارگاههای خود به اجرا در آورند.

    وی اظهار کرد: در حقیقت موضوع ایمنی در صنعت ساختمان و حوزه های عمرانی ،که جان عوامل اجرایی همواره در تهدید است، باید تبدیل به فرهنگ شود و بدون شک این فرهنگسازی فرایندی زمان بر است.

    مدیرعامل خانه عمران نهادهای مرتبط با موضوع ایمنی را وزارت کار و امور اجتماعی، وزارت راه و شهرسازی و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانست و اظهار داشت: باید تلاش شود تا موضوع ایمنی در کارگاه های ساختمانی تبدیل به ضرورت شده و افرادی که در این حوزه مشغول به فعالیت می شوند حائز دانش و صلاحیت در حوزه ایمنی باشند.

    ادیبی تاکید کرد: یکی از وظایف مجتمع تعالی صنعت ساختمان و خانه عمران این است که نگاه صاحبان شرکت ها و پیمانکاران در حوزه های مرتبط با صنعت ساختمان را به مسائل انسانی ارتقا بخشد از این روی موضوع ایمنی در محل کار را به صورت اجرایی برای نخستین بار در کشور مطرح کرد و به آموزش و مطالبه گری در خصوص آن در نهادهای بالادستی و همچنین شرکت های ساختمانی پرداخت.

    وی در پایان بر ضرورت برقراری تعامل سازنده با صنف مرتبط با صنعت ساختمان برای این فرهنگ سازی تاکید کرد و برگزاری اینگونه سمینارها و نشست ها را سازنده توصیف کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار