مدیران خودروعصر اعتبار

بازدهی ۱۱ تا ۱۴ درصدی نخستین صندوق زمین وساختمان

عصر ساختمان- مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن با اعلام بازدهی سالیانه ۱۱ تا ۱۴ درصدی نخستین صندوق زمین و ساختمان، گفت: چنانچه شهرداری‌ها همت کرده و نسبت به آزادسازی زمین‌ها اقدام کنند و زمین‌ها تجمیع و در عین حال پروانه‌ها نیز برای احداث صادر شوند، صندوق‌های زمین و ساختمان بهترین راهکار برای احیای بافت فرسوده شهرها به شمار می‌روند.

بازدهی ۱۱ تا ۱۴ درصدی نخستین صندوق زمین وساختمان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مصطفی ازگلی مدیرعامل گروه مالی بانک‌مسکن، گفت: 3 سال پیش اولین صندوق زمین و ساختمان راه‌اندازی شد و امروز پس از 3 سال شاهد بهره برداری از پایلوت این طرح بزرگ هستیم.

    مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن افزود: 3 سال گذشته وزیر محترم راه و شهرسازی اعلام کردند که 11 سال طول کشید تا مدل قابل اجرا شد. اکنون بعد از 3 سال علاوه بر احداث 80 واحد مسکونی از طریق صندوق زمین و ساختمان، شاهد تشکیل 5 صندوق دیگر و برنامه ریزی برای احداث یکهزار واحد  از طریق صندوق زمین و ساختمان هستیم.

    ازگلی تصریح کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه در نظر است تا سال 1400 میزان واحدهای احداثی از طریق صندوق زمین و ساختمان به 10 هزار واحد برسد.

    همچنین وی گفت: در صورتی که دارایی های وزارت راه و شهرسازی  و مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی در اجرای این طرح مناسب باشد پیش بینی شده  تا سال 1400 این رقم به 100 هزار واحد مسکونی نیز برسد.

    ازگلی سرمایه‌گذاران صندوق زمین و ساختمان را به دو دسته مالکان زمین و آورندگان سرمایه برشمرد و اظهارداشت: یکی از مهمترین دغدغه های کشور، نوسازی بافت‌های فرسوده است. چنانچه شهرداری ها همت کنند و نسبت به آزادسازی زمین ها اقدام کرده و زمین ها تجمیع  و در عین حال پروانه‌ها نیز برای احداث صادر شود، صندوق های زمین و ساختمان بهترین راهکار برای احیای بافت فرسوده شهرها به شمار می‌روند.

    وی همچنین  ادامه داد: اخیرا رئیس جمهوری ایران نیز اعلام کردند که بخش خصوصی باید وارد احیای بافت های فرسوده شهرها شود و تشکیل صندوق های زمین و ساختمان راهکار مناسبی برای هدایت سرمایه های بخش خصوصی است.

    در ادامه ازگلی افزود: در مورد کیفیت پروژه‌های اجراشده توسط صندوق زمین و ساختمان، خوشبختانه بر اساس پیش‌بینی‌ها نمونه اجراشده از نظر کیفیت در شرایط مناسب و استانداردی است و موضوع کیفیت به جد مدنظر قرار گرفته است.

    ازگلی با اشاره به این مطلب که تحلیل بازدهی صندوق های زمین و ساختمان عموما به صنعت برمی‌گردد، گفت: بازدهی صندوق های زمین و ساختمان با بازدهی صنعت انجام می شود. در دوره فعالیت این صندوق ها از سال اول آن یعنی سال 93 تا 94، رشد قمیت مسکن صفر درصد بود. در سال دوم این میزان به 4.5 و در سال سوم به بیش از 6 درصد رسید.

    وی در پایان  تاکید کرد: صندوق های زمین و ساختمان سالانه بین 11 تا 14 درصد بازدهی داشتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار