مدیران خودروعصر اعتبار

خاکریزی بدنه چهارمین سد خاکی کشور آغاز شد

عصر ساختمان- عملیات خاکریزی بدنه‌ی سد مخزنی هراز، به‌عنوان چهارمین سد خاکی کشور در آمل آغاز شد.

خاکریزی بدنه چهارمین سد خاکی کشور آغاز شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سیدجعفر رسولی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل در آغاز عملیات خاکریزی بدنه سد هراز با اشاره به این‌که در ابتدای آغاز این سد، ساختن این پروژه کار آسانی به نظر می‌رسید اما امروز با گذشت بیش از پنج سال مشخص شده است که کارهای زیربنایی بسیاری باید برای سد صورت گیرد، عنوان کرد: مقدمات ساخت دیواره سد هراز انجام شده است و امروز می‌توانیم به شهروندان مژده دهیم که سد هراز اقدامات بسیار خوبی را برای به ثمر رسیدن طی کرده است.

    وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و تلاش‌های مجموعه سپاسد برای ساخت سد هراز، اظهار کرد: در شرایط اقتصادی فعلی این سد به پیش‌بینی‌های صورت گرفته نزدیک است و امیدواریم به موقع به اتمام برسد.

    فرماندار شهرستان آمل با تاکید بر این‌که سد هراز یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های منطقه در تامین آب شهرستان آمل و مناطق اطراف را رفع می‌کند، تصریح کرد: آمل و مناطق اطراف آن دارای زمین‌های زراعی بسیاری است که احداث سد هراز آرزوهای پنج شهر حوضه آبریز را به خوبی برآورده می‌کند.

    احمدپور، مدیر اجرایی سد هراز نیز در این مراسم با بیان این‌که سد هراز از دو مجموعه هسته و پوسته تشکیل شده است و هسته در وسط پوسته قرار دارد، اظهار کرد: هسته سد هراز به‌صورت مثلثی بوده و تا پی طول هسته حدود 120 متر فاصله دارد. برای رسیدن به هسته ابتدا جناحین را حفاری می‌کنیم تا به سنگ خوبی برسیم و برای این کار 25 متر از بستر رودخانه به سمت پایین حفاری شده و با بتن فشرده انباشه می‌شود.

    وی ادامه داد: بعد از انجام بتون‌ریزی و تزریقات بتونی، 15 متر حفاری با بتون پرفشار انجام می‌شود و گالری پیرامون 70 متر تزریق بتون خواهد داشت و حدود 8.5 میلیون مترمکعب حجم خاکریزی بدنه سد است که باید انجام شود. همچنین از این مقدار حجم هسته 1.5 میلیون مترمکعب و مابقی به میزان هفت میلیون مترمکعب از مصالح رودخانه‌ای استفاده می‌شود.

    احمدپور بیان کرد: مراحل خاکریزی هسته سد از نقاط عطف در ساخت سد است که امیدواریم تا پایان سال 98 خاکریزی انجام و در اوایل سال 99 آب‌گیری سد شروع شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار