مدیران خودروعصر اعتبار

رییس سازمان مدیریت بحران شهر تهران خبر داد

بازبینی طرح جامع مدیریت بحران شهر تهران در بحث لرزه‌ای

عصر ساختمان- رییس سازمان مدیریت بحران شهر تهران گفت: مقاوم‌سازی صرفا برعهده یک نهاد نیست و همه دستگاه‌ها در بخش‌های دولتی و خصوصی باید دست به دست هم دهند تا مقوله مقاوم‌سازی انجام شود، بنابراین انتظار داریم همه دستگاه‌ها به صورت هماهنگ با یک برنامه و هدف خاص این موضوع را پیش ببرند.

بازبینی طرح جامع مدیریت بحران شهر تهران در بحث لرزه‌ای
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، احمد صادقی در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان شهرداری تهران با سازمان همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) در جمع خبرنگاران گفت: طرح جامع مدیریت بحران شهر تهران برای یک بازه 12 ساله تعریف شده بود که بازه زمانی این طرح در سال 95 به اتمام رسید، بنابراین نیازمند این هستیم که برای طرح جدید اطلاعات و معلومات جدیدی اضافه کنیم و اطلاعات قبلی نیز بروزرسانی شود.

    وی ادامه داد: بایستی تجربیاتی که در سطح دنیا و سطح کشور در این بازه 12 ساله اتفاق افتاده است، در تنظیم و تهیه طرح جدید لحاظ شود. همچنین کشور ژاپن یکی از کشورهایی است که در طرح زلزله کارهای خوبی انجام داده است و در دوره 12 ساله نیز به عنوان یک مشاور بین‌المللی تجربیات خود را در اختیار شهرداری تهران قرار داده بود.

    رییس سازمان مدیریت بحران شهر تهران اضافه کرد: بنابراین مجددا از آنها خواستیم که در بحث به روزرسانی طرح گذشته به ما کمک کنند و امروز نیز شاهد به امضاء رسیدن تفاهم‌نامه‌ای بودیم که طرح جامع مدیریت بحران شهر تهران در بحث لرزه‌ای در یک دوره سه ساله مورد بازبینی قرار گیرد و پروژه‌هایی تعریف شود تا به کاهش خطرپذیری شهر تهران کمک شود.

    صادقی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های این بحث نسبت به گذشته این است که تمام اقداماتی که تا به امروز درخصوص کاهش خطرپذیری شهر تهران انجام شده، فقط بر پایه مخاطرات لرزه‌ای و زلزله بوده است، اما قرار است چند مخاطره دیگر از جمله سیل، طوفان، لغزش زمین نیز دیده و به مخاطرات شهر تهران اضافه شود که این یکی از رویکردهای مهم این طرح است.

    وی با بیان اینکه زلزله شهر تهران پدیده‌ای ویژه است که خسارت‌هایی ناشی از زلزله شهر تهران متناسب با نیازهای شهر تهران نیست و خیلی بیشتر از امکاناتی است که در تهران وجود دارد، گفت: شهر تهران شاید آمادگی زیادی در مقابله با زلزله نداشته باشد. این بحث، بحث ملی است و نیازمند برنامه است، بنابراین برای برنامه عملیاتی نیاز به مطالعات داریم که پایه این مطالعات تفاهم‌نامه امروز است.

    رییس سازمان مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: سازمان مدیریت بحران هماهنگ کننده بین دستگاهی است اگر بخواهیم چرخه مدیریت بحران را به صورت کامل اجرا کنیم، نیاز است که حدود 86 دستگاه مشارکت کنند تا چرخه مدیریت بحران را کامل کنیم. همچنین کارهای زیرساختی و کارهای مربوط به تهیه ضوابط و آیین‌نامه باید توسط سازمان مدیریت بحران انجام شود ولی دستگاه‌های مختلف می‌بایست مشارکت داشته باشند.

    صادقی همچنین به اجرای پروژه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: یکی از این پروژه‌ها مقاوم‌سازی است. مقاوم‌سازی صرفا برعهده یک نهاد خاص نیست و همه دستگاه‌ها در بخش‌های خصوصی و دولتی باید دست به دست هم دهند تا مقاوم‌سازی انجام شود و انتظار داریم همه دستگاه‌ها به صورت هماهنگ و هدف خاص این موضوع را پیش ببرند.

    رییس سازمان مدیریت بحران شهر تهران در پایان گفت: ژاپن صرفا تجربیات خود را منتقل می‌کند و ما از تجربیات آنان استفاده و آنان را بومی می‌کنیم. همچنین این تجربیات را الگوسازی کرده و این الگو را به صورت بومی و محلی در شهرهای دیگر پیاده می‌کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار