مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

تعیین پیمانکار فاز سوم بندر شهید رجایی تا یک ماه دیگر

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی از انتخاب پیمانکار فاز سوم بندر شهید رجایی در چهارم بهمن ماه سال جاری خبر داد.

تعیین پیمانکار فاز سوم بندر شهید رجایی تا یک ماه دیگر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا،  محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر دریانوردی در مراسم امضای 17 تفاهمنامه دریایی و بندری با دستگاه‌های مختلف و بخش خصوصی به ارزش 100 هزار میلیارد ریال با اشاره افزایش ظرفیت کانتینری بنادر کشور اظهار داشت: پیمانکار فاز سوم بندر شهید رجایی چهارم بهمن ماه امسال مشخص می‌شود و در سه سال ظرفیت کانتینری این بندر به هشت میلیون TEU می‌رسد.

    وی ادامه داد: تهیه اسناد مناقصه برای جذب سرمایه‌گذار روبناها در پایانه شماره سه این بندر در دستور کار است و قرار بر این است که تجهیزات استراتژیک و غیراستراتژیک توسط بخش خصوصی مهیا شود.

    وی ادامه داد: همچنین اسناد مزایده پایانه کانتینری بندر امام خمینی هم با حضور کنسرسیوم شرکت‌های داخلی و خارجی در دست تهیه است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دستور عباس آخوندی مبنی بر اتصال بنادر کشور به حمل و نقل ریلی تاکید کرد: اقداماتی در این خصوص انجام شده است که مهم‌ترین آن اصلاح ساختار سازمانی است و به زودی اداره کل حمل و نقل چندوجهی در سازمان بنادر ایجاد می‌شود که در سطح قائم مقام مدیرعامل صرفا حمل و نقل ریلی را در سازمان بنادر دنبال می‌کند.

    مدیرعامل سازمان بنادر دریانوردی با اشاره به میزان صادرات و واردات صنایع فولادی در کشور و نیاز به توسعه ظرفیت بنادر اظهار داشت: در حوزه صنایع فولادی پارسال 1404 چیزی حدود 55 میلیون تن واردات و صادرات خواهیم دذاشت بنابراین باید ظرفیت بنادر کشور از جمله بندر شهید رجایی افزایش پیدا کند .

    راستاد افزود: همچنین اخیرا برای رونق گردشگری دریایی نیز با یکی از شرکت‌های گردشگری بنیاد مستضعفان تفاهمنامه‌ای را منعقد کردیم.

    وی همچنین با اشاره به آخرین اقدامات در بندر شهید بهشتی چابهار اظهار داشت: مرحله اول توسعه بندر چابهار به افتتاح رسید و برای مراحل بعدی مذاکراتی با سرمایه‌گذاران کیفی انجام شده است.

    راستاد ادامه داد: قرارداد موقت بهره برداری در اختیار شرکت هندی گذاشته شده و پس از آن در چهارچوب قرارداد BOT و با سرمایه‌گذاری 85 میلیون دلاری این شرکت اپراتوری بندر چابهار را برعهده می‌گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار