مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن:

۱۰۴ هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده کرمانشاه ارزیابی خسارت شد

عصر ساختمان- مدیرکل دفتر بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، از ارزیابی خسارت ۱۰۴ هزار واحد مسکونی در یک هزار و ۵۳۲ روستای استان کرمانشاه خبر داد.

۱۰۴ هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده کرمانشاه ارزیابی خسارت شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، مجید جودی عصر روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمانشاه که در فرمانداری سرپل ذهاب برگزار شد، شمار روستاهای بالای 50 درصد تخریب در جریان زلزله اخیر را 255 روستا اعلام کرد.
    وی اظهار داشت: از مجموع واحدهای مسکونی ارزیابی شده، 37 هزار و 796 واحد احداثی و 52 هزار واحد نیز تعمیری است و این آمار با برآورد اولیه که 15 هزار و 500 واحد احداثی و 15 هزار تعمیری بود، بسیار مغایرت دارد.
    وی از تهیه مصوبه با هدف تسریع در انجام کارها و ارسال آن به سخنگوی دولت برای طرح در هیات دولت خبر داد و اضافه کرد که تاکنون کار آواربرداری چهار هزار و 700 واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی سرپل ذهاب انجام شده است.
    وی ادامه داد: تاکنون 651 خانوار زلزله زده سرپل ذهابی، کار بازسازی واحدهای مسکونی خود را در مناطق شهری و روستایی آغار کرده اند و عملیات واحدهای تعمیری نیز با اولویت پرداخت کمک های بلاعوض شتاب خواهد گرفت.
    مدیرکل دفتر بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: مالکان 10 هزار واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند که تاکنون 800 واحد منجر به قرارداد شده است.
    جودی، از پرداخت 2 هزار و 600 فقره کمک بلاعوض به زلزله زدگان خبر داد و گفت: مردم تنها در صورت تشکیل پرونده می توانند کمک بلاعوض دریافت کنند.
    زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
    این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار