مدیران خودروعصر اعتبار

علاءالدین پلمب می‌شود؟

اخطار به پاساژهای خیابان جمهوری

عصر ساختمان- رییس ستاد ایمن سازی واحدهای صنفی تهران از تمرکز برای ایمن‌سازی پنج مرکز تجاری در خیابان جمهوری خبر داد.

اخطار به پاساژهای خیابان جمهوری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، خسرو ابراهیمی‌نیا اظهار کرد: اکنون اراده بر آن است که مراکز ریسک‌پذیر، پرخطر و حادثه‌ساز برای حفظ جان مردم مورد توجه بیشتر قرار گرفته و برای ایمن‌سازی آنها اقدامات بیشتری صورت گیرد که در این زمینه دادستانی نیز وارد عمل شده و این مسئله جای تشکر از قوه قضاییه را دارد.

    عضو هیات مدیره اتاق اصناف درباره اعلام معاون ایمنی و پیشگیری سازمان آتش نشانی تهران مبنی بر نقض برخی مسائل ایمنی در پاساژ علاء الدین و پلمب این پاساژ در صورت عدم توجه به اخطارهای آتش نشانی، اظهار کرد: ساختمان علاءالدین یکی از پاساژهایی است که زیرساخت‌های ناایمن دارد. اگرچه تمهیداتی برای آن اندیشیده شده اما هنوز مورد تایید 100 درصدی آتش‌نشانی قرار ندارد.

    ابراهیمی‌نیا با بیان اینکه این سختمان به دلیل رفت و آمد بالایی که در آن صورت می‌گیرد، مورد توجه ویژه قرار دارد، گفت: این پاساژ محلی برای خرید و فروش و در عین حال انبار نیز است. از سوی دیگر علاءالدین ترددی بسیار بالا دارد و  بر اساس ورود دادستانی به این موضوع امیدواریم هر چه سریع‌تر اقدامات لازم برای حفظ جان مردم اندیشیده شود.

    وی ضمن یادآوری اینکه در این زمینه از سوی اتاق اصناف مکاتبات متعددی انجام شده است، گفت: علاوه بر پاساژ علاءالدین در خیابان جمهوری چهار مرکز تجاری دیگر نیز وجود دارند که تاکنون اخطار گرفته‌اند.

    اخطار به پاساژهای اسلامی، اروپا، مبصر و دراکولا

    وی از پاساژهای اسلامی، اروپا، مبصر و دراکولا به عنوان دیگر مراکز تجاری ناایمن خیابان جمهوری اشاره کرد و افزود: پاساژهای دراکولا، اروپا و مبصر بر اساس تصمیمات گرفته شده هر یک به مدتی حدود 9 تا 12 روز پلمب بودند و اکنون در حال رفع مشکلات خود هستند. بر همین اساس تعهد شده است که این پاساژها ایرادات لازم را برطرف کنند. به عنوان مثال سیم‌کشی‌های برق و تابلوهای برق در این پاساژها مورد بازربینی قرار می‌گیرد.

    عضو هیات مدیره اتاق اصناف با بیان اینکه مراکز تجاری متعددی وجود دارند که ناایمن هستند، گفت: یکی از موضوعات مهم این است که میزان رفت و آمد به بعضی از این مراکز خرید بیش از سایرین است بر همین اساس با مالکان این پاساژها مکاتبات و مذاکراتی صورت می‌گیرد و اکنون در موارد متعدد مالکان با تمام قدرت هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهند.

    وی در پایان به بازار بزرگ تهران اشاره کرد و گفت: در بازار نیز بخش قابل توجهی از مراکزی که ناایمن بودند، تا حدود زیادی ایمن‌سازی شده است اما به هر حال نمی‌توان از بافت 100 تا 120 ساله انتظار داشت که به طور 100 درصد ایمن شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی