مدیران خودروعصر اعتبار

چالش‌های مدیریت بافت جهانی یزد چیست؟

عصر ساختمان- سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ضرورت بومی بودن سند راهبردی بافت تاریخی یزد،‌گفت:‌ هر قدر سند راهبردی بافت تاریخی از جنس فرهنگ مردم یزد باشد ضمانت اجرایی بیشتری خواهد داشت.

چالش‌های مدیریت بافت جهانی یزد چیست؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محسن عباسی‌هرفته در جلسه این هفته شورای اسلامی شهر یزد که با حضور کارشناسان ثبت جهانی و حفظ و نگهداری از ابنیه تاریخی برگزار شده است، اظهار کرد: کسانی که می‌خواهند سند راهبردی بافت تاریخی یزد را بنویسند باید با فرهنگ مردم و بافت تاریخی آشنایی عمیق داشته باشند .

    وی استفاده از هنرمندان و کارشناسان بومی برای تدوین و تهیه سند راهبردی ضروری دانست و افزود: هرقدر سند راهبردی یزد بومی‌تر و از جنس معماری و فرهنگ یزدی باشد ضمانت اجرایی بیشتر و بهتری خواهد داشت.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با بیان این‌که خوشبختانه امروز فضای مطلوبی از نظر فرهنگی در یزد حاکم است، گفت: فرهنگ حراست از بافت تاریخی بین مدیران و دست‌اندرکاران به خوبی نهادینه شده است.

    این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود حضور مردم و زندگی در بافت را یکی از مهمترین ویژگی‌های بافت تاریخی شهر یزد دانست و بیان کرد: شناسایی نیازهای مردم ساکن در بافت تاریخی و تلاش برای رفع این نیازها از جمله ضرورت‌های اجرایی برای تدوین سند راهبردی بافت تاریخی یزد است .

    عباسی‌هرفته یزد را آخرین سنگر دفاع از معماری بومی در کشور عنوان کرد و ادامه داد:‌ حراست از بافت تاریخی که نماد فرهنگ و تمدن ایرانی است فقط با تدوین سندی علمی و راهبردی و برگرفته از دانش‌های بومی محقق می‌شود.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود کثیرالمالکی و مجهول المالکی منازل‌ بافت تاریخ را یکی از مشکلات مدیریت صحیح بافت دانست و خاطرنشان کرد:‌ مشکل مالکیت و همچنین رفع موانع قانونی در این خصوص نقش مهمی در ارتقای سطح مدیریت بافت تاریخی شهر یزد ایفا می‌کند .

    این عضو شورای اسلامی شهر یزد در پایان،‌ با بیان این‌که حراست از بافت تاریخی و تلاش برای معرفی هر چه بیشتر و بهتر این سرمایه ارزشمند،‌ وظیفه تمام اقشار جامعه است،‌تأکید کرد: معرفی ظرفیت‌ها و ویژگی‌های شاخص بافت زنده و تاریخی یزد به جهانیان یکی از اولویت‌های اجرایی شهرداری است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو