مدیران خودروعصر اعتبار

تکمیل ۴۵ درصد مسکن مهر استان زنجان در دولت یازدهم

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان اظهار داشت: استان زنجان نخستین استان در کشور است که تمامی واحدهای مسکن مهر را در محدوده شهری احداث کرده و اولین استان در برگزاری جشن اختتامیه مسکن مهر در کشور که تمامی واحدهای مسکن مهر را تحویل متقاضیان کرده است.

تکمیل ۴۵ درصد مسکن مهر استان زنجان در دولت یازدهم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، کلیم اله وثوقی با بیان اینکه حدود 15 هزار واحد مسکونی در دولت یازدهم تحویل متقاضیان شده است گفت: در استان زنجان 32 هزار واحد مسکن مهر ساخته شده است  که در شهرهای زیر 25 هزار نفر 4 هزار واحد توسط بنیاد مسکن استان و همچنین 28 هزار واحد تو‌سط اداره کل راه و شهرسازی در شهرهای بالای 25 هزار نفر ساخته شده است.

    وثوقی با بیان اینکه ساخت واحدهای مسکن مهر در 30 سایت  استان زنجان انجام شده اظهار داشت:  به دلیل ساخت واحدهای مسکن مهر در محدوده شهری مشکلی با  احداث زیرساخت‌های شهری نداشتیم و در بحث خدمات روبنایی احداث 14 مسجد، 6 مدرسه که 4 مورد آن به بهر‌برداری رسیده احداث شده است و همچنین 3 باب کلانتری احداث و به بهربرداری رسیده است.

    6 پروژه ملی راهسازی در استان زنجان در حال اجرا است

    مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در بخش حمل و نقل و راه‌های شریانی استان نیز با بیان اینکه در بحث احداث و بهسازی هم اکنون 6 پروژه ملی در این استان در حال احداث است گفت: احداث و بهسازی باند دوم "زنجان"- "ابهر"- "تاکستان" در 5 قطعه  توسط پیمانکار به طول 105 کیلومتر و با اعتبار 25 میلیارد ریال در حال اجرا می باشد.

    وثوقی همچنین به احداث باند دوم محور "سلطانیه"- "خدابنده"- "کبودر آهنگ" به همدان اشاره کرد و افزود: این مسیر به طول 100 کیلومتر در حوزه استان زنجان قرار دارد و سه قطعه همزمان در حال احداث است و برای احداث آن 3 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است که در حال حاضر بعضی از قطعات این مسیر آسفالت‌ریزی شده و تا نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

    وی همچنین گفت: احداث باند دوم "زنجان"- "بیجار" به طول تقریبی 75 کیلومتر در استان زنجان قرار دارد که 15 کیلومتر از این مسیر به بهره بردرای رسیده است و حدود 20 کیلومتر ادامه مسیر هم اکنون عملیات خاکی و ابنیه‌های آن تمام و آماده برای آسفالت‌ریزی می‌باشد .

    وثوقی افزود: پروژه بعدی "زنجان"- "دندی " - "تخت سلیمان" به آذربایجان غربی به طول  135 کیلومتر در حال احداث است  که از این مقدار 26 کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است.

    وی در ادامه به پروژه "زنجان"- "گیلوان- " منجیل" اشاره کرد و گفت: 90 کیلومتر از این مسیر در حوزه استان زنجان قرار دارد و تا کنون 45 کیلومتر از آن به بهره‌برداری رسیده و 12 کیلومتر دیگر در حال انجام است.

    احداث باند دوم خط راه‌آهن "تهران"- "قزوین"- "زنجان" به طول 114 کیلومتر در استان زنجان

    مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان به حمل و نقل ریلی استان زنجان نیز اشاره کرد و گفت: احداث با طول تقریبی 114 کیلومتر در حوزه زنجان در 4 قطعه به پیمانکار واگذار شده و هم کنون با پیشرفت فیزیکی 40 درصدی در حال ساخت است و هزینه ساخت آن یک هزار میلیارد تومان است.

    وثوقی در خصوص قرداد احداث پروژه گفت: قرارداد احداث این پروژه 18 ماهه است  و به شکل" EPS"  صورت طراحی، ساخت و بهره‌برداری احداث خواهد شد. و مطابق زمان‌بندی قرار داد در حال انجام است.

    وی ادامه افزود: در مسیر "تهران"- "قزوین"- "زنجان"  هم اکنون در برخی قطعات پیمانکار در حال نصب ریل واجرای بالانس می‌باشد.

    در ادامه وثوقی با بیان اینکه تا کنون در استان زنجان 21 شهر دارای طرح تفصیلی است اعلام کرد :  طرح تفصیلی و جامع شهرهای "سهرورد"، "چورزق" مصوب شده ، در مرحله ابلاغ است و طرح تفصیلی شهر‌های "خرمدره" ، "خدابنده" و "سلطانیه"  و "زرین رود" نیز در حال مطالعه بوده که در برخی شهر‌ها نیز تا  60 درصد پیشرفت داشته و امیدورایم در سال 97 تصویب و ابلاغ شود.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان درخصوص بافت هدف در این محدوده‌ها نیز گفت: بافت فرسوده پهنه‌هایی از شهر را در بر می‌گیرند که با وجود مشکلات و نارسایی‌های متعدد و چرخه معیوب حیات، فعالیت و سکونت همچنان در آن‌ها جریان دارد و لازم است تا این قسمت‌های شهر در راستای خلق مجموعه‌ای موزون و هماهنگ نسبت به کلیت شهر در یک نظام سلسله مراتبی مورد توجه قرار بگیرد

    وثوقی ادامه داد: از این رو هدف کلان طرح افزایش کیفیت سکونت و فعالیت در نظر گرفته شده است تا از این طریق علاوه بر تقویت نقش و جایگاه فعالیتی و کارکردی بافت، نقش سکونتی آن نیز تؤامان مورد توجه قرار بگیرد و چرخه حیات در این پهنه‌ها احیا شود  و با فعال‌سازی ظرفیت‌های موجود در این دو نظام و بهره‌برداری مناسب از آن‌ها می توان در راستای تحقق‌پذیری چشم انداز تصویر شده برای این محدوده گام برداشت.

    وی با اشاره به اینکه استان زنجان دارای  بیش از 9 هزار هکتار بافت فرسوده است اظهار داشت: شهرهای زنجان با 6 هزار و 170 هکتار، ابهر با یک هزار و 588 هکتار، خرمدره یک هزار و 55 هکتار و قیدار با 410 هکتار به ترتیب بیشترین و کمترین مساحت بافت فرسوده استان را در خود جای داده‌اند.

    همچنین وثوقی گفت: در استان زنجان در حدود 6 هزار و 170 هکتار سکونتگاه غیررسمی وجود دارد که شامل 7 محله است.

    در پایان وثوقی به پروژه‌های در دست اجرا و تهیه امسال در ستاد بازآفرینی شهری استان زنجان اشاره کرد و افزود : برای احداث سرای محله، کتابخانه، سالن ورزشی، پارک، بهسازی و آسفالت معابر در مرحله فرخوان قراردارد با پیمانکاران هستیم و همچنین احداث سالن چمن مصنوعی، آسفالت معابر در نجف‌آباد، کوی شریعتی،حسین‌آباد، و اسلام‌آباد قرارداد آن با پیمانکار بسته شده و عملیات احداث آغاز شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو