مدیران خودروعصر اعتبار

نوسازی ۱۲۳ هزار پلاک فرسوده تهران تا ۱۰ سال آینده

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: طی ۱۰ سال آینده باید برای ۱۲۳ هزار پلاک فرسوده در پایتخت، نوسازی انجام دهیم.

نوسازی ۱۲۳ هزار پلاک فرسوده تهران تا ۱۰ سال آینده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، سید رضا میرصادقی با بیان اینکه در تهران از خیابان انقلاب به پایین بافت فرسوده با نسبت های مختلف در 14 منطقه به طور جدی وجود دارد و مناطق 1، 2 و 5 هم که بالای خیابان انقلاب هستند، همین مشکل را دارند، افزود: در 10 تا 11 سال گذشته عملیات نوسازی شروع شده و عملاً پیشرفت تهران نسبت به کل کشور چشم گیرتر است. به این معنی که میانگین نوسازی در کل کشور با احتساب تهران حدود 13 تا 14 درصد است اما در تهران نوسازی به لحاظ تعداد پلاک به مرز 40 درصد و به لحاظ وسعت به مرز 34 درصد رسیده است. حالا اگر تهران را از میانگین نوسازی کل کشور خارج کنیم قطعاً وضعیت کل کشور به زیر 10 درصد می رسد.

    وی ادامه داد: طی 10 سال آینده باید برای 123 هزار پلاک نوسازی انجام دهیم. در این مورد با نمایندگان وزارت راه و شهرسازی نشست های مختلفی داشتیم و اعلام کردیم برای نوسازی این تعداد پلاک در 10 سال، سالانه 12 هزار و 300 پلاک باید نوسازی شود. در عین حال، به ازای هر پلاک باید حدود 3.9 واحد مسکونی ساخته شود که این برابر است با 48 هزار واحد مسکونی در سال.

    به گفته میرصادقی، برای شهر تهران سالانه به طور متوسط به 5 هزار و 500 میلیارد تومان نقدینگی نیاز داریم تا بتوانیم بر اساس نرخ سال 96 حرکتی را برای نوسازی در قالب جهاد نوسازی انجام دهیم. البته، در 10 سال با نرخ تورم و نرخ تعدیل متوسط 3 سال گذشته میانگین این عدد حدود 7 هزار و 200 میلیارد تومان خواهد شد که حدود 20 درصد این عدد از طریق سرمایه گذاری شهرداری و کمک های دولت به شهرداری انجام می شود. در هر صورت ما با نمایندگان دولت جلسه گذاشتیم و این موارد را اعلام کردیم. اعتقاد دولت این است پولی از طرف منابع دولتی ارائه نشود. درخواست ما  اما این است که دولت در مورد کمک هزینه هایی که باید در حوزه های نظام مهندسی ارائه شود، تسهیلاتی که باید به شهرداری از لحاظ 5 درصد سود تسهیلات ارائه دهد، کاهش مالیات بر ساخت و ساز و کمک به توسعه فعالیت های تسهیل گرا همکاری کند. البته، بخش هایی از این موارد در بودجه اعلام شده است و بخش هایی هم با چانه زنی ما باید در برنامه های سال های آینده لحاظ شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو