مدیران خودروعصر اعتبار

بازدهی ۱۴ درصدی اولین صندوق‌ زمین و ساختمان کشور

عصر ساختمان- مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن با بیان این‌که در قانون برنامه ششم توسعه ایجاد صندوق‌های زمین و ساختمان منوط به مجوز بانک مرکزی شده است، گفت: اولین صندوق زمین و ساختمان کشور ۱۱ تا ۱۴ درصد بازدهی داشته است.

بازدهی ۱۴ درصدی اولین صندوق‌ زمین و ساختمان کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از اقتصادآنلاین، مصطفی ازگلی در مراسم بهره‌برداری از نخستین صندوق زمین و ساختمان کشور (پروژه نسیم) اظهار کرد: حدود 3 سال پیش اولین صندوق زمین و ساختمان راه‌اندازی شد و امروز مراسمی برای بهره‌برداری از این پروژه پایلوت برگزار می‌شود.

    وی یادآور شد: حدود 11 سال زمان برد تا این ایده اجرایی شد و امروز پس از سه سال 1000 واحد را تحت پوشش صندوق زمین و ساختمان داریم که بر اساس برنامه بانک مسکن قرار است این تعداد در سال 1400 به 10 هزار واحد افزایش یابد.

    وی از احتمال افزایش این عدد به 100 هزار واحد در صورت افزایش سرمایه و ورود سرمایه‌های بخش خصوصی خبر داد و با اشاره به ایجاد مانع جدید در جهت توسعه این صندوق‌ها، گفت:‌ در قانون برنامه توسعه ششم تاسیس صندوق‌ها منوط به مجوز بانک مرکزی است که یک اشتباه بوده است.

    مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن با اشاره به نوسازی بافت‌های فرسوده، اظهار کرد:‌ در صورت همت شهرداری‌ها و آزاد کردن پلاک‌ها در این بافت‌ها، صندوق‌های مذکور بهترین مسیر برای احیای بافت‌های فرسوده است. اخیرا رییس‌جمهوری گفته برای نوسازی بافت‌های فرسوده باید از منابع بخش خصوصی استفاده شود که مدل صندوق مدل بسیار مناسبی برای جمع‌اوری سرمایه‌های بخش خصوصی و هدایت آنها به سمت ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده است.

    ازگلی با بیان این‌که اولین پروژه زمین و ساختمان 5 سال گارانتی دارد، افزود: یونیت‌های صندوق های زمین و ساختمان که در بورس عرضه می‌شوند ابزار مالی بدهی یا مالکیتی هستند. یادآور شد: از مهر 93 تا 96 در سال اول رشد قیمت مسکن در تهران صفر، در سال دوم 4.5 درصد و در سال سوم 6 درصد بود و طی سه سال اخیر این صندوق سالانه 11 تا 14 درصد بازدهی داشته است.

    وی بیان کرد: اجرای هر مدل کسب و کاری برای اولین بار مشکلات خاص خودش را دارد و قطعا در صندوق‌های بعدی این موانع برطرف خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار