مدیران خودروعصر اعتبار

یک زلزله پژوه مطرح کرد؛

انتقاد از احداث ۲ ساختمان ۲۰ طبقه روی گسل فعال ولنجک

عصر ساختمان- استاد پژوهشگاه زلزله‌شناسی، با انتقاد نسبت به احداث ساختمان و افزایش جمعیت در کنار گسل‌های بزرگ تهران و پردیس گفت: مسأله اصلی، نبود پژوهش درباره زلزله نیست؛ بلکه عملیاتی نشدن پژوهش ها است.

انتقاد از احداث ۲ ساختمان ۲۰ طبقه روی گسل فعال ولنجک
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل از خبرگزاری مهر ، مهدی زارع با اشاره به اینکه مساله امروز ایران، مقابله با بحران‌های طبیعی همچون زلزله و سیل است، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر در کشور وجود دارد، این است که عموما به تحقیقاتی که پژوهشگران رشته‌های مختلف انجام می‌دهند، بی‌توجهی می‌شود.

    وی افزود: در حال حاضر با وجود تذکرات متعدد صاحبنظران، دو ساختمان 20 طبقه دقیقا روی گسل فعال ولنجک احداث شده است.

    زارع یادآور شد: شهر جدید پردیس در نزدیکی گسل مشاء احداث شد و باید این نکته را مدنظر قرار دهیم که شهر پردیس به‌ اندازه جمعیتی که برای آن پیش‌بینی شده است، آب ندارد و در تلاقی دو گسل بزرگ و فعال احداث شده است.

    وی ادامه داد: با وجود مشکلاتی که برای شهر جدید پردیس وجود دارد، متاسفانه در درازمدت برای این  شهر که هم اکنون حدود 60 هزار نفر جمعیت دارد، استقرار جمعیت 700 هزار نفری در آینده پیش‌بینی شده است.

    عضو هیات علمی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله گفت: بیش از 70 سال است که ایستگاه‌های هواشناسی در کشور فعالیت دارند و هرساله نیز این سازمان، پیشرفت هایی را منطبق با علم دنیا کسب کرده است؛ با این حال این پرسش مهم مطرح است که جایگاه یافته ها و پژوهش های سازمان هواشناسی در اخذ تصمیمات کلان در کشور کجا است و دست‌اندرکاران اجرایی تا چه میزان از یافته‌های سازمان هواشناسی در اجرایی و عملیاتی کردن پروژه های عمرانی استفاده کرده‌اند.

    زارع گفت: آلودگی هوا یکی از معضلاتی است که هم‌اکنون کشور دارد و چالش عمده شهرهای ما است؛ این در حالی است که با توجه به اینکه سازمان هواشناسی در این‌ خصوص تحقیقاتی داشته، اکنون تا چه میزان از یافته‌های سازمان هواشناسی، تحقیقات دانشگاهیان و صاحبنظران استفاده شده است؟

    وی در پایان افزود: مشکل عمده‌ نبود تحقیقات نیست؛ بلکه مسأله اصلی، عدم استفاده از تحقیقات و نظرات صاحبنظران و به کار نبستن پژوهش‌های همه‌جانبه در اجرایی و عملیاتی‌کردن پروژه‌ها است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار