مدیران خودروعصر اعتبار

خلاء مدیریتی در بحث اجاره بها مشهود است

ساماندهی بازار مسکن نیازمند همکاری وزارت راه و شهرداری ها

عصر ساختمان:عضو کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از خلاء مدیریتی موجود در بحث اجاره بها، گفت: اجاره بها و قیمت املاک دچار یک حباب عظیم شده و وضعیت مطلوب و درستی ندارد.

خلاء مدیریتی در بحث اجاره بها مشهود است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، عبدالکریم حسین زاده، با انتقاد از وضعیت کنونی بازار مسکن و اجاره بها، گفت: اجاره بها و قیمت املاک دچار یک حباب عظیم شده و وضعیت مطلوب و درستی ندارد.

    نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هر خانوار ایرانی در حدود دوسوم درآمد ماهیانه خود را برای اجاره بها یا خرید مسکن کنار می گذارد، افزود: سیاست گذاری های ما در حوزه مسکن درست نبوده و در تبدیل کردن مسکن از یک کالای سرمایه ای به  کالای مصرفی موفق عمل نکرده ایم.

    انتقاد از تبدیل مسکن به کالایی سرمایه ای

    این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه مردم و بخش زیادی از جامعه بخش اعظمی از دارایی های خود را در بخش مسکن سرمایه گذاری می کنند، تصریح کرد: دولت باید با مدیریت بازار اجاره بها و کنترل قیمت املاک براساس سیاست گذاری های دقیق از حضور دلالان و واسطه ها در این بازار جلوگیری کند.

    وی با اشاره به عرضه انبوه مسکن در سال های اخیر، تاکید کرد: با وجود تولید و عرضه بیش از حد مسکن در سال های اخیر متاسفانه در نتیجه ضعف مدیریت و برنامه ریزی در این حوزه همچنان قیمت مسکن و اجاره بها بالا است که این نشان می دهد که دولت خلاء مدیریتی و سیاست گذاری را پر نکرده است.

    ساماندهی بازار مسکن نیازمند همکاری وزارت راه و شهرسازی و شهرداریها

    حسین زاده با بیان اینکه عدم همکاری وزارت راه و شهرسازی و همچنین شهرداری با یکدیگر مشکلات بخش مسکن را بیش از پیش کرده است، تصرح کرد: تنها وزارت راه و شهرسازی در این بخش دخیل نیست؛بلکه شهرداری ها نیز عاملی بر آشفتگی بازار مسکن هستند که در صورت وحدت رویه وضعیت مسکن به طور حتم در کلانشهرها قابلیت تثبیت خواهد داشت.

    وی با تاکید بر اینکه نباید این گونه تصور شود که شهرداری تهران حکم یک بنگاه املاک یا معاملاتی کلان را در کشور بازی کند،تصریح کرد: شهرداری نیز همسو با دولت باید ورود کرده و با طرح های جامع، توسعه ای و سطح شهری در راستای ساماندهی به بازار مسکن گام بردارد.

    جریانات موجود بازار در سیاست گذاری های مسکن را هدایت می کنند

    این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: موج ها و جریانات موجود در بازار سیاست گذاری های حوزه مسکن را با خود به این سو و آن سو هدایت می کنند در حالی که سیاست گذاری ها باید موج های قیمتی را در سطح شهرها کنترل کرده و به آن ها جهت دهند.

    وی افزود: قیمت مسکن و اجاره بها از اقتصاد سیاسی و اقتصاد شهری تبعیت کامل می کند.

    حسین زاده انتقاد کرد: اقتصاد شهری تدوین نشده است که این خود معضلات بسیاری را برای کلانشهر ها در بعد مسکن ایجاد کرده است.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تا کید کرد: شرکت های انبوه ساز در راستای بکارگیری منطقی و عقلانی از ظرفیت های حوزه مسکن وهمین طور  آتیه سرمایه گذاری ها در این حوزه نیازمند برنامه ریزی اساسی هستند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی