مدیران خودروعصر اعتبار

آخرین وضعیت مسکن مهر پردیس

عصر ساختمان- از حدود ۸۱ هزار واحد مسکن مهر پردیس تا کنون ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد افتتاح شده و تا میلاد امام حسن مجتبی (ع) در ماه مبارک رمضان ۳ هزار واحد دیگر تحویل متقاضیان خواهد شد.

آخرین وضعیت مسکن مهر پردیس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از  جهان نیوز، شرکت عمران شهرهای جدید قول داده واحدهای بلامعارض مسکن مهر را تا پایان دولت یازدهم تحویل دهد. در این خصوص با توجه به افزایش وام مسکن مهر از 30 به 40 میلیون تومان که شامل تمام واحدهای مسکن مهر پردیس نیز شد، پروژه به صورت شبانه‌روزی فعال است و پیمانکاران به سرعت در حال آماده‌سازی واحدها هستند.

    بعد از آنکه سال گذشته افتتاح‌هایی در فازهای 11 و 8 شهر جدید پردیس صورت گرفت، شنیده‌ها حاکی از آن است که در آینده نزدیک 1700 واحد در فاز پنج و 3000 واحد در یکی دیگر از فازها بهره‌برداری می‌شود. همچنین در فاز 8 شاهد افتتاح خواهیم بود. البته با توجه به فعالیت همه‌جانبه در پردیس امکان افتتاح همزمان در بسیاری از فازها وجود دارد.

    با اینکه تکمیل تمام واحدهای مسکن مهر پردیس تا پایان دولت یازدهم کمی بعید به نظر می‌رسد، به احتمال زیاد تا پایان سال شاهد جشن اختتام این پروژه عظیم خواهیم بود؛ زیرا مشکلات نقدینگی ناشی از تورم و نبود تسهیلات بانکی مرتفع شده و ساخت و ساز در روال طبیعی خود انجام می‌شود.

    یک سازنده مسکن مهر پردیس گفت: در دولت قبل از آورده متقاضیان برای خدمات زیربنایی و روبنایی استفاده شده بود که باید به حساب مردم برگردد؛ زیرا آماده‌سازی باید از بودجه دولت تامین شود و خدماتی آب، برق، فاضلاب، مدرسه، کلانتری، مسجد، پارک و… باید توسط شرکت‌های خدمات‌رسان انجام شود. در گذشته چون دولت بودجه‌ای برای این کار نداشته مقداری از آورده مردم استفاده شده که باید سر جای خودش برگردد.

    ایرج رهبر افزود: احتمالا تا شش ماهه اول امسال نیمی از پردیس آماده می‌شود و تا 22 بهمن شاهد افتتاح کامل مسکن مهر شهر جدید پردیس خواهیم بود.

    به گفته رهبر، قیمت در تمام فازهای پردیس، کارشناسی و اعلام شده است. لذا افزایش قیمت نخواهیم داشت. مواردی وجود دارد که در برج‌های 11 و 14 طبقه به دلیل قفل ضدسرقت و اطفای حریق هزینه‌های بیشتری صورت گرفته اما با توجه به این‌که مسکن مهر اجاره 99 ساله است این هزینه‌ها باید توسط دولت انجام شود. لذا متقاضیان نگران افزایش قیمت نباشند.

    بعد از آنکه اواخر سال گذشته، زنگ زندگی در فاز 8 پردیس با افتتاح هزار واحد به صدا درآمد و عنوان شد برای تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی 130 میلیارد تومان به پردیس اختصاص یافته، انتظار می‌رفت که با سرعت گرفتن ساخت و سازها شاهد افتتاح پی در پی فازهای مختلف پردیس باشیم و تا پایان دولت واحدهای بلامعارض پردیس تکمیل شود. اما معدودی از سازندگان این رویه را جدی نگرفتند که پس از اخطار جدی توسط عمران پردیس و تهدید به شکایت از پیمانکاران خاطی، ظاهرا این گروه از سازندگان فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

    در روزهای اخیر نیز قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر اظهار کرد: برای اتمام پروژه‌ها در پردیس وزارت راه و شهرسازی تمام‌قد یاری‌رسان شرکت عمران است، تا بتوانیم این ابرپروژه‌ها را به اتمام برسانیم و شادی را به خانه مردم شریف بیاوریم.

    احمد اصغری مهرآبادی گفت: تحت هیچ شرایطی زیر بار افزایش قیمت نخواهیم رفت و نمی‌گذاریم فرمان در دست بعضی‌ها باشد؛ ما خود را تابع مردم می‌دانیم و از محل یارانه کمک‌های خوبی به عمران پردیس می‌کنیم تا یاری‌رسانشان گردد.

    مهرآبادی همچنین در یک نشست خبری اظهار کرد: دولت در ماه‌های اخیر 800 میلیارد تومان از اسناد خزانه در اختیار وزارت نیرو قرار داد. 200 میلیارد تومان نیز برای تکمیل و آماده‌سازی خدمات زیربنایی و روبنایی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت. از این رقم 130 میلیارد تومان را به پردیس اختصاص دادیم چون باید به داد پردیس می‌رسیدیم و قول می‌دهم که پردیس امسال تمام شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی