مدیران خودروعصر اعتبار

اعطای وام قرض الحسنه ۵۰ میلیون تومانی برای خانه های فرسوده

عصر ساختمان:رئیس سازمان نوسازی شهر تهران گفت: شرکت عمران و بهسازی شهری ایران مسئولیت تعیین نحوه تخصیص تسهیلات بافت فرسوده به واحدهای مسکونی آسیب‌دیده شهر تهران را به سازمان نوسازی شهر تهران واگذار کرده است.

اعطای وام قرض الحسنه ۵۰ میلیون تومانی برای خانه های فرسوده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان»، عبادالله فتح‌اللهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با تشکر از مصوبه دولت مبنی بر تخصیص 200 میلیارد تومان به ساماندهی حاشیه شهره، درباره تعداد تسهیلات بافت فرسوده قابل اعطا به واحدهای مسکونی در معرض آسیب شهر تهران اظهار کرد: از آنجایی که بعد از ابلاغ مصوبه پرداخت تسهیلات بافت فرسوده به وزارت راه و شهرسازی، هنوز سازوکار اجرایی بهسازی بافت فرسوده تهران مشخص نشده بود و بانک‌های عامل چندان به پرداخت این وام‌ها مایل نبودند، آمار واحدهای مسکونی فرسوده که اقدام به نوسازی کرده بودند، چندان بالا نیست.

    رئیس سازمان نوسازی شهر تهران ادامه داد: اما اخیرا با جلساتی که میان شرکت عمران و بهسازی شهری ایران به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی و سازمان نوسازی شهر تهران به نمایندگی از شهرداری تهران برگزار شد، مسئولیت تعیین نحوه تخصیص تسهیلات بافت فرسوده به واحدهای مسکونی آسیب‌دیده شهر تهران به سازمان نوسازی شهر تهران واگذار و در روزهای گذشته حکم اجرای این تفاهم به رئیس سازمان نوسازی ابلاغ شد.

    وی با بیان اینکه 20 هزار فقره تسهیلات 50 میلیون تومانی به همین تعداد واحد مسکونی فرسوده شهر تهران تعلق می‌گیرد، گفت: قرار است در تهران بانک شهر نیز به کمک بانک مسکن در اعطای این تسهیلات بیاید. ضمن اینکه احتمال جایگزینی بانک شهر با بانک مسکن در تهران وجود دارد که هنوز نهایی نشده است.

    این مقام شهرداری تهران تأکید کرد: شهردار تهران اعلام کرد به همان نسبتی که دولت به این نوع تسهیلات، یارانه می‌دهد شهرداری هم معادل همان درصد به تسهیلات بازسازی بافت فرسوده، یارانه خواهد داد. امیدواریم در سال 95 شاهد اعطای وام شبه قرض‌الحسنه با سود 4 درصد به متقاضیان دریافت تسهیلات بازسازی بافت فرسوده باشیم.

    وی با اشاره به تخفیف 100 درصدی عوارض ساختمانی، صدور جواز ساخت و پایان کار گفت: سازمان نوسازی شهر تهران تفاهم‌نامه‌ای میان بانک شهر و وزارت راه و شهرسازی در حال تدوین است تا مجموع این تسهیلاتی که قرار است بانک شهر به بخش مسکن اعطا کند، تعیین تکلیف شود.

    فتح‌اللهی درباره ادامه اجرای طرح خانه به جای خانه اظهار کرد: اجرای این طرح مستلزم همکاری دولت بود؛ وقتی قرار است سازمان نوسازی به بحث خانه‌سازی ورود کند، باید زیرساخت‌های این سازمان هم متناسب با طرح ارتقا یابد اما به دلیل خلأ حضور دولت در سال‌های گذشته، این طرح نتوانست اثربخشی خود را آنگونه که برنامه‌ریزی شد، در عمل نشان دهد؛ لذا طرح خانه به جای خانه از سوی شهرداری و شورای شهر تهران حمایت نشد. امیدواریم با آغاز فعالیت ستاد بازآفرینی پایدار شهری، طرح خانه به جای خانه مجددا کارآیی خود را بازیابد.

    وی ادامه داد: همزمان با طرح مسکن اجتماعی که دولت می‌خواهد اجرا کند، قرار است سازمان نوسازی شهر تهران هم در یک برنامه مشترک با دولت، طرح‌های خانه به جای خانه را با برنامه مسکن اجتماعی هماهنگ کند؛ به این معنا که دولت و شهرداری تهران امکانات خود را هم‌راستا خواهند کرد. ضمن اینکه سازمان نوسازی دیگر قرار نیست در این طرح مداخله مستقیم کند؛ بلکه به ان‌جی‌اوها و شرکت‌های انبوه‌ساز برون‌سپاری شده است. همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی جلساتی که با سازمان نوسازی شهر تهران داشته، منابعی را به این طرح برای ساخت مسکن اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی تخصیص خواهد داد. بنابراین دیگر سازمان نوسازی مستقیما خانه‌سازی نخواهد کرد. مناطق و محلات جنوبی تهران مشمول طرح مسکن اجتماعی با همکاری وزارت راه و شهرسازی، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و شهرداری تهران قرار می‌گیرند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو