مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

تلفات مسکن مهر در زلزله کرمانشاه ۳ نفر بود

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در زلزله کرمانشاه در کل مجموعه مسکن مهر شهید شیرودی سه نفر کشته شدند، این سه نفر هم در یک ساختمان جان خود را از دست دادند.

تلفات مسکن مهر در زلزله کرمانشاه ۳ نفر بود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، محمد شکرچی‌زاده پیش از ظهر امروز در سمینار آموزشی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اظهار داشت: از آنجا که در محل گسل‌ها رودخانه‌هایی وجود داشته به طور سنتی شهرها روی گسل واقع شده است.

    وی افزود: به طور معمول در هر دهه یک زلزله بالای 7 ریشتر داشته‌ایم که در شهرهای زیر 100 هزار نفر بوده و اگر در شهرهای پرجمعیت‌تر اتفاق می‌افتاد، می‌توانست ابعاد فاجعه را افزایش دهد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: عمق زلزله 18 تا 24 کیلومتر شناسایی شده و توسط 102 دستگاه شتاب نگار ثبت شده، حتی بجنورد در فاصله یک هزار کیلومتر زلزله را ثبت کرده است.

    وی تصریح کرد: شتاب زلزله در نقاط مختلف فرق می‌کند به همین دلیل است که زلزله کرمانشاه در عراق خسارت کمتری داشت، همچنین قصر شیرین نسبت به سرپل ذهاب فاصله کمتری تا کانون زلزله داشت اما خسارت‌ کمتری دید.

    شکرچی‌زاده با بیان اینکه کیفیت بتن و بنا کردن ساختمان روی خاک دستی از عوامل مهم در آسیب دیدن ساختمان‌های مسکن مهر شهید شیرودی بود، گفت: در کل در این مجموعه سه نفر کشته شدند، این سه نفر هم در یک ساختمان جان خود را از دست دادند.

    وی عنوان کرد: ما هنوز امکان پیش‌بینی زلزله را نداریم، اگر کسی هم ادعایی داشته باشد درست نیست اما این که بتوانیم پس از زلزله واکنش لازم را با سرعت بالا داشته باشیم، اهمیت دارد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حوادث رخ داده در ساختمان‌های مسکن مهر اظهار کرد: در حال ارزیابی هستیم که ساختمان‌های مسکن مهر کرمانشاه قابل سکونت هست یا صرفاً ظاهر ساختمان آسیب دیده است.

    وی با اشاره به کارآمد بودن اقدامات پیشگیرانه ابراز داشت: علی‌رغم شدت بالای زلزله در سرپل ذهاب نیمی از ساختمان‌ها سالم مانده و این یعنی هر اندازه موارد ایمنی را رعایت کنیم جواب می‌دهد.

    شکرچی‌زاده خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما در اکثر پروژه‌های خصوصی اجرای نقشه‌ای به غیر از نقشه مصوب است که با کمیسیون 100 در شهرداری‌ها امکان‌پذیر شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو