مدیران خودروعصر اعتبار

حمایت رییس کمیسیون عمران از افزایش وام مسکن

عصر ساختمان:رییس کمیسیون عمران مجلس نهم از تجمیع تسهیلات خرید و ساخت مسکن و افزایش وام به ۱۷۰ میلیون تومان اعلام موافق کرد و گفت:‌ از این ایده حمایت می‌کنم.

حمایت رییس کمیسیون عمران از افزایش وام مسکن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سیدمهدی هاشمی، گفت: تجمیع و یکپارچه کردن تسهیلات 100 میلیون تومانی انبوه‌سازان، 60 میلیون تومانی فروش اوراق بهادار و 10 میلیون تومانی جعاله یک ضرورت است.

    نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خواستار پیش‌بینی تمهیداتی برای افزایش زمان بازپرداخت و کاهش کارمزد بانکی این وام شد و افزود: تجمیع تسهیلات خرید و ساخت مسکن باید با توجه به توان مالی مردم از نظر دوره بازپرداخت و مبلغ اقساط تعیین شود حتی ممکن است نیاز به سپرده‌گذاری مردم در بانک‌ها باشد که تعیین این مبلغ در میزان استقبال یا استقبال نکردن مردم از این طرح موثر است. بی‌توجهی تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان حوزه مسکن به ملاحظات اقتصادی جامعه بر این طرح تاثیر مستقیم داشته و ممکن است نتایج مورد انتظار را نداشته باشد.

    عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد: متقاضیان تسهیلات خرید مسکن، طبقاتی از جامعه هستند که برای صاحبخانه شدن نیازمند حمایت هستند. توجه به این مسئله مهم توسط متولیان دولتی و بانکی بخش مسکن و شهرداری تاثیر بسزایی در موفقیت یا شکست طرح تجمیع تسهیلات بانکی دارد. امیدوارم دولت در قالب این طرح از افراد فاقد مسکن و جوانان حمایت ویژه کند.

    وی با اشاره به تاثیرپذیری قیمت‌تمام شده ساخت مسکن از هزینه‌های سرباری و عوارض و مالیات‌های دارایی و شهرداری، گفت: برای حمایت از خریداران مسکن باید از مالیات و عوارضی که توسط سازمان‌های مختلف به ویژه شهرداری و دارایی دریافت می‌شود، کاسته شود اما برای این کار دولت باید فکری برای کاهش درآمد این سازمان‌ها کند و به نظر بنده یکی از این راه‌ها می‌تواند «یارانه مسکن» باشد که برای جبران کاهش درآمد سازمان‌های درگیر در ساخت و ساز به آنان اختصاص دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو