مدیران خودروعصر اعتبار

قائم مقام وزیر در طرح مسکن مهر خبر داد

۷۵هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی است/سامانه ثبت نام مسکن مهر باز است

عصر ساختمان- مهندس احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر در طرح مسکن مهر در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد؛ از وجود ۷۵ هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی خبر داد.

۷۵هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی است/سامانه ثبت نام مسکن مهر باز است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش خبرنگار پایگاه خبری عصر ساختمان به گفته مهرآبادی در تیرماه سال جاری این میزان 878 هزار و 500 واحد بوده است که از طریق شیوه نامه ها و بخشنامه ها توانسته اند این میزان را کاهش دهند.
    مهرآبادی شهرهای خوزستان، اصفهان، خراسان و البرز را دارای بیشترین متقاضی مسکن مهر برشمرد و گفت در این شهرها 45 هزار نفر متقاضی مسکن مهر وجود دارد.
    وی شایعات اخیر مبنی بر بسته بودن سامانه ثبت نام مسکن مهر را بی اساس خواند و گفت:این سامانه همواره باز بوده و به اندازه تکمیل ظرفیت پروژه ه ها اجازه ثبت نام داریم.بر این اساس طی دو سال گذشته 222 هزار مورد ثبت نام داشته ایم .علاوه بر این اجازه دادیم کسانی که قبلا انصراف داده بودند مجددا ثبت نام کنند .تعداد این افراد 97 هزار نفر بود و در در مجموع بیش از 317 هزار نفر طی دو سال گذشته در مسکن مهر نام نویسی کردند.
    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی  با بیان این که از وزارت نیرو خواسته ایم جهت انجام خدمات زیربنایی تلاش خود را چند برابر کند؛ گفت: اکنون 15 هزار واحد مشکل اآب داشته و 150 هزار واحد نیز برق ندارند.همچنین 278 هزار واحد هنوز اشنعاب فاضلاب ندارند.برای رفع این مشکلات با تصویب دولت 500 میلیون تومان در اختیار وزارت نیرو قرار گرفت.
    قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی در طرح مسکن مهر یادآور شد: از ابتدای طرح مسکن مهر که در سال 1386 آغاز شد، دو میلیون و 220 هزار واحد با بانک‌های عامل قراردادهای مشارکت امضا کردند که از این تعداد تا به امروز یک میلیون و 865 هزار به اتمام رسیده و حدود 350 هزار واحد در مراحل مختلف ساخت قرار دارد. از این تعداد 205 هزار واحد در مرحله نازک‌کاری، 95 هزار واحد در مرحله سفت‌کاری و مابقی در مرحله اسکلت و ساخت هستند که امیدواریم تا پایان سال 1395 پروژه مسکن مهر به اتمام برسد.
    وی در پاسخ به سوالی در خصوص میزان پیشرفت پروژه های مسکن مهر گفت:در کل ایران با توجه به برنامه، 94 درصد پیشرفت فیزیکی داشته ایم اما با توجه به تعداد قراردادها 91 درصد پیشرفت داشته ایم. یعنی نسبت به قراردادها عقب هستیم.
    به گفته مهرآبادی، مسکن مهر به 2 هزار و 252 باب مدرسه نیاز دارد که کار ساخت 477 باب شروع شده و تقریبا 90 درصد آن از منابع داخلی وزارتخانه تامین می شود. همچنین 179 مدرسه در حال بهره برداری است.همچنین 340 واحد کلانتری  و 788 باب مسجد از نیازهای مسکن مهر به شمار می رود.
    مهرآبادی از ارایه پیشنهادی به استانداران در خصوص تامین منابع مالی خدمات زیربنایی شهرهای جدید خبر داد و اظهار داشت:به استانداران پیشنهاد داده ایم که یک سوم هزینه خدمات رو بنایی اعم از مدرسه و مسجد و غیره  را وزارتخانه برعهده می گیرد به شرطی که دو سوم آن از طریق استانداری ها تامین شود.
    وزیر راه و شهرسازی چندی پیش از اتمام پروژه های مسکن مهر تا پایان سال آینده خبر داد .مهرآّبادی در این باره تصریح کرد:این که گفته می شود تا پایان سال 95 همه پروژه ها تکمیل می شود به این معنی است که برای آن برنامه داریم و تمام تلاش خود را برای این منظور انجام می دهیم.البته بعضی پروژه ها مانند مسکن مهر پردیس به دلیل این که دیرتر از سایر پروژه ها شروع شده اند تا سال آینده کامل نخواهند شد.
    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان این که 5 هزار و 600 میلیارد تومان جهت خدمات زیربنایی مسکن مهر پول نیاز داریم؛عنوان کرد: یارانه ایی که در سال های گذشته برای محوطه سازی داده می شد 5 یا 6 برابر میزانی بود که امروز برای این منظور اختصاص می یابد.تا کنون هزار و 800 میلیارد تومان از یارانه مسکن مهر صرف آماده سازی و خدمات زیر بنایی شده است.
    وی همچنین  از اعلام جزئیات فروش واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر تا پایان هفته آینده خبر داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو