مدیران خودروعصر اعتبار

وقوع بیش از ۱۱۰ کَه لرزه در بافت‌های فرسوده اصفهان

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ۱۴ هزار هکتار بافت فرسوده در استان اصفهان وجود دارد که هر سه ماه ۱۱۰ تا ۱۵۰ کَه لرزه(زلزله‌هایی با ریشتر پایین) در آنها رخ می‌دهد.

وقوع بیش از ۱۱۰ کَه لرزه در بافت‌های فرسوده اصفهان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، حجت الله غلامی امروز (چهارشنبه) در سمینار آموزشی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل در اصفهان، اظهار کرد: بلایای طبیعی و پدافند غیر عامل دو موضوعی هستند که همواره با زندگی انسان گره خورده است.

    وی افزود: از 43 نوع بلایای طبیعی و انسان ساز 35 بلا در کشور ایران وجود دارد و ایران جزو  10 کشور اول بلاخیز جهان محسوب می‌شود.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: گسل آلپ-هیمالیا از غرب تا مشرق کشور ما امتداد دارد. صفحه عربستان مدام به صفحه ایران ضربه می‌زند و ما همیشه باید پدافند غیرعامل را در نظر داشته باشیم.

    غلامی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از کشور بافت فرسوده و حاشیه‌ها هستند. 140 هزار هکتار بافت فرسوده کشور نیازمند تفکر هستند که 19 میلیون نفر در این مساحت زندگی می‌کنند.

    مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان تاکید کرد: بافت‌های فرسوده و حاشیه‌ای در کشور با زلزله کمتر از 5 ریشتر تخریب می‌شوند و چون در تقسیم بندی در درجه با اهمیت کمتر قرار می‌گیرند ضوابط مبحث 21 برای آنها منظور نمی‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی