مدیران خودروعصر اعتبار

استاندار تهران:

یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت تهران در بافت فرسوده ساکن هستند

عصر ساختمان- استاندار تهران با بیان اینکه ۲.۵ میلیون نفر جمعیت استان تهران در بافت فرسوده زندگی می‌کنند، گفت: از این تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در بافت فرسوده تهران ساکن هستند.

یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت تهران در بافت فرسوده ساکن هستند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، محمدحسین مقیمی در جلسه‌ای که با اعضای شورای شهر تهران، ری و تجریش برگزار شد، اظهار داشت: با همراهی دولت، مجلس و شهرداری قطعاً می‌توانیم بر مشکلات شهر تهران فائق بیاییم.

    وی بیان داشت: در حال حاضر 117 هزار نفر شورا در کشور داریم که 1900 نفر آنها در استان تهران حضور دارند.

    استاندار تهران با اشاره به اینکه شوراها اختیارات  جایگاه‌های وسیعی برای حضور مردم و پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی و اقتصادی دارند، گفت: در شرایطی قبول داریم که دولت، مجلس و شهرداری در یک جهت هستند و باید از این پتانسیل برای توسعه و پیشرفت استان تهران استفاده کرد و حداکثر بهره‌برداری از این اقدام صورت بگیرد.

    مقمیی بیان داشت: امیدواریم مشکلاتی که حل نشده در این دوره حل شود و اختلاف‌نظرها کاهش یابد.

    وی گفت: استان تهران علی‌رغم ری، تجریش و تهران 13 شهرستان دیگر نیز دارد که 8 میلیون از جمعیت استان در شهر تهران، ری  و تجریش ساکن هستند و 5.5 میلیون دیگر در سایر شهرستان‌ها زندگی می‌کنند.

    استاندار تهران با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکل تهران بحث آلودگی هوا است، گفت: امیدواریم با مصوبات و برنامه‌هایی که دولت و مجلس داشته ست بتوانیم آلودگی هوای استان تهران در 4 سال آینده به حداقل قابل قبول برسانیم.

    وی گفت: هنگامی که بنزین یورو 4 در شهر تهران مصرف شد آلودگی گوگرد در هوای تهران کاهش یافت ولی به دلیل اینکه خودروها از کاتالیست استفاده نمی‌کنند و اتوبوس‌های ما نیز دارای فیلتر دوده نیستند حجم سرمایه‌گذاری سنگینی که در این بخش صورت گرفته به خاطر همین موارد بازدهی لازم را نداشته است.

    استاندار تهران به معضل ترافیک شهر تهران نیز اشاره کرد و گفت:‌دولت، مجلس و مدیریت شهری باید کمک کند حمل‌ونقل ریلی سامان داده شود و در این خصوص نیز نیاز به سرمایه‌گذاری است.

    مقیمی بیان داشت: مصوبه 2 میلیارد دلار باید در اختیار شهرداری تهران و کلانشهرها قرار گیرد تا مشکل حمل‌ونقل ریلی نیز حل شود.

    وی به احیای بافت فرسوده در شهر تهران اشاره کرد و گفت: 2.5 میلیون نفر در تهران و سایر شهرستان‌های استان تهران در بافت فرسوده زندگی می‌کنند که از این تعداد یک میلیون و 200 هزار نفر در بافت فرسوده تهران ساکن هستند.

    استاندار تهران ادامه داد: بیش از 2 میلیون نفر حاشیه‌نشین در تهران داریم که باید برای این افراد فکری شود.

    مقیمی با اشاره به اینکه 19 سال است که انتقال آب تهران از یک سد انجام می‌شود، گفت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته در لایحه بودجه امسال مصوب شد از سد طالقان نیز برای انتقال آب استفاده شود.

    وی در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی شهر تهران نیز گفت: تهران با معضلاتی از جمله طلاق، اعتیاد، فقر، بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی مواجه است که باید از امکانات دولت و مردم برای رفع این موارد استفاده شود.

    استاندار تهران بیان داشت: در حال حاضر با کمبود 40 درصدی تخت‌های بیمارستانی مواجه هستیم که در این زمینه نیز باید اقداماتی صورت بگیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو