مدیران خودروعصر اعتبار

برخورد با دلالان مسکن مهر در پردیس

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس از برخورد با دلالان مسکن مهر در پردیس خبر داد و گفت: اقدامات زیادی برای یک افتتاح و تحویل واحد‌ها باید انجام شود که ۴۰ هزار واحد در مرحله نازک‌کاری قرار دارند و زمانی افتتاح‌ها را انجام می‌دهیم که خدمات زیربنایی و روبنایی را انجام داده باشیم.

برخورد با دلالان مسکن مهر در پردیس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سعید غفوری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه افتتاح مسکن مهر پردیس در کدام فاز‌ها انجام شده است، اظهار کرد: هفته گذشته با تزریق مالی خوب اوراق خزانه اسلامی، یارانه‌ها و همکاری مردم در تکمیل آورده سه هزار و 6 واحد مسکن مهر در فاز‌های 5، 8 و 11 افتتاح شد و آماده تحویل است که به‌سرعت این واگذاری‌ها توسط حوزه واگذاری مسکن مهر انجام می‌شود.

    وی گفت: اقدامات زیادی برای یک افتتاح و تحویل واحد‌ها باید انجام شود که 40 هزار واحد در مرحله نازک‌کاری قرار دارند و زمانی افتتاح‌ها را انجام می‌دهیم که خدمات زیربنایی و روبنایی را انجام داده باشیم.

    مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس عنوان کرد: برای افتتاح به نصب انشعابات آب، فاضلاب، برق و گاز نیاز است که در صورت عدم نصب این انشعابات نمی‌توان آسفالت، معابرسازی و تکمیل محوطه‌سازی را انجام داد و به همین دلیل افتتاح‌ها به تأخیر می‌افتد.

    زیربنایی به‌مرور در حال انجام است

    غفوری افزود: خدمات زیربنایی به‌مرور در حال انجام است و به دلیل عدم هماهنگی بین عمران و دستگاه‌های خدمات‌رسان کمی تأخیر در نصب انشعابات به وجود آمده بود به‌خصوص اینکه می‌توانستیم در فاز 5 افتتاح‌های بیشتری انجام دهیم.

    وی ادامه داد: این نوید را به متقاضیان می‌دهم که با ورود استاندار و معاونان استانداری تهران، در محل فرمانداری جلسات مستمر هفتگی برگزار می‌شود و این ناهماهنگی‌ها به همکاری و تعامل دوطرفه رسیده است و قطعاً در افتتاح‌های آینده تعداد بیشتر و کیفیت بهتری از مسکن مهر را به بهره‌برداری خواهیم رساند.

    مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس به فارس گفت: طی 18 ماهه اخیر حدود 25 هزار واحد تاکنون افتتاح شده است و طی 16 ماهه گذشته روند جدیدی در شرکت عمران هفت هزار و 700 واحد مسکن مهر که عمدتاً در فاز 3 بوده تحویل متقاضیان شده بود طبق آمار روزانه حدود 12 هزار و 480 واحد تحویل و بسیاری هنوز ساکن نشدند.

    فروش اقساطی مشکل اصلی بود

    غفوری تصریح کرد: فروش اقساطی مشکل اصلی بود که با تعاملات انجام‌شده رفع شده و برای تحویل مشکلی وجود ندارد، اما بسیاری هنوز واحد‌های خود را علی‌رغم کوتاه‌شدن فرایند‌های بانک مسکن تاکنون واحد‌های خود را تحویل نگرفته‌اند.

    وی اظهار کرد: خدمات روبنایی را با فرمول جدیدی که معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید تعریف‌شده آورده شرکت عمران زمین‌هایش خواهد بود و در فاز‌های مختلف با مشارکت بخش خصوصی با تکمیل مساجد، مدارس، کلانتری، فضای سبز و ... فضای اسکان مطلوب در اختیار مردم قرار می‌گیرد و مردم ترغیب به حضور خواهند داشت.

    مباحث عدم سکونت متقاضیان بسیار است

    مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: مباحث عدم سکونت متقاضیان بسیار است که می‌توان به عدم تکمیل آورده توسط متقاضیان، فصل جابه‌جایی و... به همراه فروش واحد‌ها و دلالی مسکن مهر بوده که در این بخش‌ها ورود شده و پیگیری‌های جدی توسط دادگستری شهرستان انجام‌شده تا با دلالان و سوءاستفاده‌کننده‌های مسکن مهر برخورد شود.

    غفوری در خصوص اینکه تفاوتی بین فاز‌های مختلف وجود دارد یا خیر، افزود: بله پیمانکاران، مبالغ، متراژ و ... وجود دارد، زیرا قرارداد‌های از 89 تا 90 منعقدشده و شرایط و پیمانکاران هر فاز متفاوت است و شرایط توپوگرافی شهری در فاز 3 و نزدیکی به خدمات و تحویل به‌موقع از نقاط مثبت این واحد‌ها است.

    وی ادامه داد: در بندی که مجمع عمومی در قرارداد شرکت عمران با پیمانکاران در راستای کار‌های مازاد مصوب کردند تا واحد‌ها کامل تحویل متقاضیان شود، به همین دلیل قیمت‌ها، شرایط و متراژ فاز‌های مختلف پردیس متفاوت است.

    یک سال دوره تأمین و رفع ایراد برای پیمانکاران وجود دارد

    مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس بیان کرد: یک سال دوره تأمین و رفع ایراد برای پیمانکاران وجود دارد و ایراداتی که پس از افتتاح به وجود می‌آید را رفع می‌کنند، اما ای‌کاش متقاضیان مسکن مهر پردیس واحد‌های خود را هرچه زودتر تحویل گرفته و سکونت پیدا کنند، به‌طور مثال 17 بلوک در فاز 11 تحویل‌شده که تا امروز 40 واحد آن تحویل متقاضیان شده است.

    غفوری تصریح کرد: متقاضیان با تحویل واحد و تشکیل هیأت‌امنا و هیأت‌مدیره می‌توانند بلوک‌ها را از پیمانکار تحویل بگیرند و هر لحظه به جمعیت ساکن افزوده خواهد شد.

    وی اظهار کرد: از متقاضیانی که واحدهایشان افتتاح‌شده خواهشمندیم که با تشکیل هیأت‌امنا واحد‌های خود را تحویل بگیرند تا ایرادات احتمالی توسط پیمانکار رفع شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو