مدیران خودروعصر اعتبار

مصالح ساختمانی تولید داخل و وارداتی، استانداردهای لازم را ندارند

عصر ساختمان- بدری گفت: مصالح ساختمانی تولید داخلی و وارداتی که در ساختمان سازی‌ها استفاده می‌شوند، از استانداردهای لازم برخوردار نیستند.

مصالح ساختمانی تولید داخل و وارداتی، استانداردهای لازم را ندارند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، صدیف بدری ​سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، در خصوص رعایت استاندارد در ساخت و ساز مسکن در سطح کشور، اظهار کرد: بیشترین مشکل در زمینه ساخت و ساز استاندارد مصالح ساختمانی است، در برنامه ششم توسعه نیز آموزش کارگران ساختمانی و استانداردسازی مصالح ساختمانی آورده شده اما توفیقات خوبی را در این موارد کسب نکرده‌ایم.

    سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مصالح ساختمانی تولید داخلی و وارداتی که در ساختمان سازی‌ها استفاده می‌شوند از استانداردهای لازم برخوردار نیستند، گفت: اگر استانداردهای لازم در تولید مصالح ساختمانی رعایت شود در وقوع حوادث شاهد دامنه خسارات کمتری می‌شویم.

    نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس با اشاره به اینکه باید مسوولین مربوطه،  به مخصوص سازمان استاندارد کشور در این زمینه برنامه ریزی عملیاتی داشته باشد نه بخشنامه‌ای، با صدور بخشنامه مشکلات برطرف نمی‌شود، ادامه داد: باید در خصوص رعات استاندارد در مراحل تولید بتن و دیگر مصالح ساختمانی به صورت عملیاتی برنامه وجود داشته باشد.

    وی در پایان در خصوص اینکه آیا نظارت‌های استانداردی کافی وجود داشته است، اظهار داشت: نظارت‌های استانداردی وجود داشته اما کیفیت مطلوبی نداشته است، در ساخت و سازهای دولتی و خصوصی کنترل استاندارد مناسبی وجود ندارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی