مدیران خودروعصر اعتبار

جزییات آتش‌سوزیِ هتل زائران ایرانی در نجف

عصر ساختمان- نماینده سازمان حج و زیارت اعلام کرد: آتش‌سوزی هتل محل اسکان زائران ایرانی در نجف مختصر بوده و تلفات جانی نداشته است.

جزییات آتش‌سوزیِ هتل زائران ایرانی در نجف
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سیدمرتضی حسینی ـ نماینده سازمان حج و زیارت در عراق ـ گفت: در آتش‌سوزی که صبح سه‌شنبه (21 آذر) در یکی از هتل‌های محل استقرار زائران ایرانی رخ داد، حدود 40 زائر به خاطر مشکل تنفسی به بیمارستان منتقل و درمان سرپایی شدند. خوشبختانه این حادثه حاد نبود و تلفات جانی نداشته است.

    وی افزود: در این هتل حدود 150 زائر از شهرکرد و ایذه مستقر بودند که با کاروان‌های آزاد به عراق سفر کرده‌اند، با این حال پس از وقوع حادثه سازمان حج و زیارت و معاون عتبات این سازمان که هم اکنون در عراق به سر می‌برد، پیگیر ماجرا شدند و تمام زائران را از آن هتل به محل دیگری جابجا کردیم، چون از نظر ما (سازمان حج) این هتل برای اسکان زائران مورد تایید نیست.

    به گفته او، این آتش‌سوزی از اشتعال بخاری برقی ناشی شده است.

    حسینی همچنین درباره وضعیت جسمی زائران آسیب‌دیده گفت: هیچ زائری دچار سوختگی یا مساله حاد دیگری نشده است، به خاطر دود زیاد تعدادی از زائران مشکل تنفسی پیدا کردند که آن‌ها هم به بیمارستانی در نجف تحت درمان سرپایی قرر گرفتند. محل اسکان زائران آن هتل نیز تغییر کرده است.

    نماینده سازمان حج و زیارت همچنین اظهار کرد: با وجود آن‌که این زائران خارج از سیستم ما و با کاروان‌های آزاد به عراق سفر کرده‌اند، اما همچنان پیگیر وضعیت آن‌ها هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی