مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

امیدواریم تا پایان امسال شاهد رکورد ۸ میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی در حوزه فولاد باشیم

عصر ساختمان- وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که آینده امیدبخشی را در حوزه صنعت مشاهده می‌کنیم، گفت: صنعت فولاد کشور در حال طی کردن روند رو به رشدی است و در ایجاد ظرفیت‌های جدید و تولید موفق بوده است.

امیدواریم تا پایان امسال شاهد رکورد ۸ میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی در حوزه فولاد باشیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، منطقه خوزستان، محمد شریعتمداری روز دوشنبه (20 آذر) در مراسم افتتاح کارخانه فولاد اروند در خرمشهر، اظهار کرد: در شهرستان شادگان طرح فولاد اسفنجی با ظرفیت 800 هزار تن افتتاح شد که 350 شغل مستقیم در مرحله بهره‌برداری و 400 شغل در مرحله ساخت به دنبال داشته است و این تعداد امیدواریم به یک‌هزار شغل در منطقه برسد.
    وی افزود: در دولت تدبیر و امید کار مطالعات طرح جامع فولاد کشور به پایان رسیده است و در دو سال آینده طرح مصوب آن به مجموعه صنعت و معدن کشور ابلاغ خواهد شد.
    شریعتمداری تصریح کرد: یکی از مهمترین کارهایی که تحقق این طرح انجام می‌دهد آن است که باعث ایجاد توازن در صنعت فولاد کشور می‌شود زیرا این مساله مهمترین مشکل فولاد کشور است.
    وی عنوان کرد: بالغ بر 130 میلیون تن مجوز احداث فولاد جدید در نقاط مختلف کشور صادر شده است اما باید با واقعیت‌نگری، بخش قابل‌ملاحظه‌ای از این طرح‌ها را از دستور کار خارج کرد.
    شریعتمداری اظهار کرد: باید مجموعه منابع موجود را به سمت فعالیت‌های مولد و زودبازده هدایت کرد و باید تلاش شود تا به تولید 55 میلیون تن فولاد خام در حداقل زمان ممکن برسیم.
    وی افزود: علی‌رغم همه تحریم‌هایی که وجود دارد، در زمینه ایجاد ظرفیت جدید در زنجیره فولاد رشد بسیار خوبی داشته‌ایم و در حال حاضر در مقام چهاردهم تولید فولاد در جهان هستیم.
    شریعتمداری گفت: در صادرات فولاد قدم‌های بسیار خوبی در کشور برداشته شده است به شکلی که دولت کار صادرات فولاد را از یک‌ونیم میلیون تن آغاز کرد و امیدواریم این میزان در پایان سال 96 به 8 میلیون تن برسد.
    وی بیان کرد: ما امروز نیازمند اشتغال جدید هستیم و باید قدم‌هایمان را در زمینه ایجاد اشتغال در کشور سریع‌تر کنیم. در این زمینه سرمایه‌گذاری مهمترین مساله است.
    شریعتمداری تصریح کرد: در 7 ماهه امسال جوازهای تخصیص داده شده نسبت به سال قبل حدود 18 درصد افزایش پیدا کرده است و این مساله نشان می‌دهد که اشتیاق برای سرمایه‌گذاری در کشور رو به فزونی است.

    به گزارش ایسنا، منطقه خوزستان، محمد شریعتمداری روز دوشنبه 20 آذر در حاشیه سفر به خوزستان در جمع خبرنگاران نیز اظهار کرد: طرح فولاد کاوه اروند با دست مهندسان بنیاد مستضعفان در طی 30 ماه به اجراء درآمد.

    وی افزود: علی‌رغم مشکلات موجود در بازارهای جهانی و روند رکود در صنایع فولاد بسیاری از کشورها، در مجموع صنعت فولاد کشور در حال طی کردن روند رو به رشدی است و در ایجاد ظرفیت‌های جدید و تولید موفق بوده است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: صنعت فولاد کشور در حال طی کردن روند رو به رشدی است و در ایجاد ظرفیت‌های جدید و تولید موفق بوده است.

    شریعتمداری عنوان کرد: از ابتدای دولت یازدهم حدود 66 میلیون تن ظرفیت تولید فولاد در کشور افزایش یافت.

    وی با بیان این‌که در زمینه صادارت نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است، تصریح کرد: بنیاد مستضعفان در زمینه صادرات فعال بوده و در این زمینه توانسته‌ایم ظرفیت صادرات فولاد را از یک‌ونیم میلیون تن به رشد قابل توجهی برسانیم.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: امیدواریم تا پایان سال 96 کشور رکورد 8 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در حوزه فولاد را تجربه کند.

    شریعتمداری بیان کرد: با توجه به برنامه تولید 55 میلیون تن فولاد خام در کشور باید به حدود 15 میلیون تن ظرفیت صادراتی فولاد برسیم و امیدواریم این هدف محقق شود.

    وی گفت: روند تقاضا برای تاسیس صنعت در استان خوزستان و کشور نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران و مجموعه فعالان اقتصادی به آینده امیدوار هستند.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: بیش از  18 درصد رشد جواز تاسیس در حوزه صنعت و 22 درصد رشد در حوزه معدن نسبت به 7 ماهه سال گذشته را شاهد بوده‌ایم که این امر نشان می‌دهد مردم به آینده صنعت و معدن کشور امیدوار هستند و سرمایه‌گذاران صنعتی در این زمینه سرمایه‌گذاری دارند.

    شریعتمداری بیان کرد: در شهرک‌های صنعتی استان خوزستان قراردادهای تنظیم‌شده برای واگذاری اراضی در حوزه صنعتی نسبت به سال گذشته دو برابر شده است و این نشان می‌دهد در این استان نیز سرمایه‌گذاری رو به رشد است.

    وی خاطرنشان کرد: در شهرستان‌هایی مثل شادگان که در زمینه تاسیسات صنعتی کار شده است، راه‌اندازی واحد جدید آهن اسفنجی اقدام خوبی است که برای 700 نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است که امیدواریم این اشتغال به یک‌هزار نفر افزایش پیدا کند.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در این منطقه هم اشتغال قابل توجهی به همت بنیاد مستضعفان به وجود خواهد آمد و زنجیره پیشین و پسین این طرح‌ها در آینده تکمیل و اجراء خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار