مدیران خودروعصر اعتبار

آخوندی در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه بانک مسکن مطرح کرد :

تنظیم بازار مسکن در گرو ایجاد بانک توسعه ای

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی شرط تنظیم بازار مسکن و حل دو چالش در این بازار را شکل گیری بانک توسعه ای در بخش مسکن عنوان کرد.

تنظیم بازار مسکن در گرو ایجاد بانک توسعه ای
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از بانک مسکن، عباس آخوندی در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه بانک مسکن با اظهار تاسف نسبت به طولانی شدن فرآیند بررسی و تصویب موضوع اصلاح ساختار بانک مسکن در دولت و نظام بانکی، گفت: بازار مسکن ایران با دو چالش عدم تعادل و خلاء مداخله مثبت برای حل آن، روبرو است. در این شرایط، تنها راه چاره آن است که ساختار بانک مسکن از بانک تخصصی به بانک توسعه­ای تغییر کند تا ابزار، منابع و امکان متعادل سازی بازار مسکن از طریق مداخله مثبت، فراهم شود.

    وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بانک­های توسعه ­ای در دنیا، دو ماموریت کلیدی بر عهده دارند. ماموریت اول آن است که می ­توانند در بازار، عدم تعادل را از بین ببرند و بازار را تنظیم کنند. ماموریت دوم نیز آن است که از طرف دولت اجازه پیدا می­ کنند با مداخله مثبت به نفع سیاست ­های مد نظر دولت، در بازار وارد شوند و عمل کنند.

    آخوندی افزود: بازار مسکن در شرایط فعلی با عدم تعادل شدید مواجه است. از یک سو، 2 میلیون و 600 هزار خانه خالی و بلا استفاده در بازار رسوب کرده و از سوی دیگر 19 میلیون نفر بد مسکن در کشور زندگی می­ کنند که تقاضای اصلی در این بازار به حساب می­آیند اما بین آن عرضه و این تقاضا، هیچ نقطه تلاقی و پیوندی وجود ندارد. حتی بین خانه­ های لوکس و تقاضای مربوط به آن نیز ارتباط قطع است. بنابراین، لازم است یک مداخله مثبت برای رفع این عدم تعادل­ ها اتفاق بیفتد.

    آخوندی گفت: در 4 سال گذشته، شخصاً از هر نوع پیگیری، مذاکره، رایزنی و اقدام برای تعیین تکلیف موضوع اصلاح ساختار بانک مسکن کوتاهی نکردم اما هنوز این موضوع راه به جایی نبرده است.

    وزیر راه و شهرسازی تبعات بی توجهی به ضرورت اصلاح ساختاربانک مسکنرا کاهش شدید سهم بخش مسکن از تسهیلات شبکه بانکی عنوان کرد. این سهم در حال حاضر به 7 درصد تنزل پیدا کرده است در حالی که پیش­تر این سهم از 12 درصد نیز فراتر رفته بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار