مدیران خودروعصر اعتبار

با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت؛

فاز اول فولاد شادگان افتتاح شد

عصر ساختمان- فاز اول طرح فولاد شادگان با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.

فاز اول فولاد شادگان افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، مهدی کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو در مراسم افتتاح فولاد شادگان با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان نمود:

    این منطقه نیاز به اشتعالزایی و حمایت داشت و راه اندازی این کارخانه تحقق این مهم را ممکن کرد. میزان اشتغال این کارخانه طبق برنامه ریزی ها تا 1000 نفر خواهد رسید.

    پروژه آهن اسفنجی شادگان با تکنولوژی پرد راه اندازی شد.

    ارزش پروژه در آهن اسفنجی  41 میلیون یورو و در در فولاد سازی 121 میلیون یورو است.

    با راه اندازی آهن اسفنجی شادگان، پشتوانه ای برای تامین تولید شمش فولاد خوزستان ایجاد شد.

    این پروژه در زنجیره فولاد و تحقق اقتصاد مقاومتی تاثیر قابل توجهی دارد و پیش از این یعنی تا سال 91 صادرات آهن اسفنجی نیز نداشتیم اما در حال حاضر صادرات در دستور کار قرار گرفته است.

    از ابتدای امسال 500 هزار تن صادرات اهن آسفنجی داشته ایم.

    دکتر شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت توجه خاصی به بخش معدن و صنایع معدنی دارد که این امر کمکی برای توسعه این بخش محسوب می شود.

     این طرح به عنوان یکی از 8 طرح مطالعات جامع فولاد کشور در راستای توسعه اشتغال در منطقه محروم شادگان به صورت مستقیم و غیرمستقیم در زمینی به مساحت 256 هکتار و در 35 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان شادگان در سال 1382 تحت مطالعه و بررسی قرار گرفت.

    این طرح به عنوان یکی از پیش‌نیازهای برنامه‌های سوم، چهارم و پنجم توسعه اقتصادی با نگاه به افق 1404 تصویب شد و در سال 1385 کلنگ زنی آن انجام و اجرای آن بر عهده شرکت ملی فولاد ایران محول شد.

    طرح فولاد شادگان از نظر موقعیت جغرافیایی و استراتژیک، نزدیکی به اسکله اختصاصی شرکت فولاد خوزستان در بندر امام خمینی (ره) و حمل و نقل آسان مزیتهای ویژه ای را داراست که همواره در صنعت فولاد به عنوان عوامل موثر و تاثیرگذار در طرح‌های فولادی به شمار می‌آید.

    به استناد مصوبه هیات وزیران در سال 1392 سازمان ایمیدرو تصمیم گرفت 65 درصد سهام این طرح را به شرکت فولاد خوزستان واگذار و مابقی آن را تحت مالکیت خود قرار دهد.

    این طرح در 14 مردادماه سال 1393 با نام شرکت صنعت فولاد شادگان سهامی خاص در اداره ثبت شرکتهای شهرستان شادگان به ثبت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو