مدیران خودروعصر اعتبار

رشد قیمت همگام با تورم

خرید و فروش در بازار مسکن جذاب شد

عصر ساختمان- یک کارشناس بازار مسکن گفت: رشد و رونق قیمت مسکن و به طور کلی بازار املاک، حول و حوش نرخ تورم عمومی خواهد بود؛ به همین دلیل پیش بینی ها از رونق بازار مسکن متفاوت است.

خرید و فروش در بازار مسکن جذاب شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از میزان، پیش بینی آینده بازار مسکن همیشه از دشوارترین اموری بوده است که تحلیل گران با آن دست و پنجه نرم کرده اند.

    تعدد بازیگران، سیاست های دولت های مختلف، تغییرات نرخ تورم، فراز و فرود نرخ بهره بانکی، بازارهای جایگزین سرمایه گذاری (همچون بانکها، بورس، طلا و دلار)، خط مشی های حمایت بانک ها در تزریق پول و وام به بخش مسکن، روند هرم جمعیت و ازدواج و تقاضای مسکن، و دهها عامل دیگر از مواردی هستند که پیش بینی آینده بازار مسکن را همیشه سخت کرده است.

    این در حالی است که روند رکودی بازار مسکن ازابتدای سال جاری ادامه داشته و با شروع نیمه دوم سال هنوز هم تحرکی بزرگی در معالات این بازار ایجاد نشده و تنها در برخی از بخش ها با توجه به ایجاد صندوق پس انداز یکم و کاهش نرخ سود بانکی شاهد رشد قیمت ها هستیم به نحوی که در آذر ماه سال جاری معاملات این بازار با رشد حدود 15 درصدی روبرو بوده است که تا حدودی جذابیت بازارمسکن را افزایش داده است.

    در هشت ماهه ابتدای سال جاری معاملات مسکن شهر تهران 7.7 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است. این در حالی است که از ابتدای پاییز این رقم بالاتر از میانگین هشت ماهه قرار دارد.

    در این رابطه محسن سرحدی کارشناس بازار مسکن در گفت و گو با خبرگزاری میزان گفت: بازار مسکن هنوز با شرایط ایده آل فاصله بسیاری دارد و هنوز بسیاری از سرمایه داران ترجیح می دهند به جاری خرید ملک، پولهای خود را در بانک بگذارند اما افزایش نسبی معاملات نشان می دهد که کاهش دستوری نرخ سود سپرده های بانکی تا حدود اندکی بر ترغیب مردم به خرید مسکن تاثیرگذار بوده است.

    وی در ادامه گفت: هر چند پیش بینی آینده بازار مسکن در سال 97 نیز دارای پیش‌ فرض‌های گوناگون، است که منجر به نظرهای متنوع درباره شرایط این بازار می شود؛ اما با این حال آنچه بیش از سایر گزینه‌ها، محتمل به نظر می‌رسد این است که رشد و رونق قیمت مسکن و به طور کلی بازار املاک، حول و حوش نرخ تورم عمومی خواهد بود.

    با این تفاسیر، رشد حجم و ارزش معاملات بازار مسکن در نیمه دوم سال جاری از عواملی چون نرخ سود بانکی، افزایش وام و ... نشات گرفته که به عقیده کارشناسان این رشد همگام با نرخ تورم خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو