مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان مطرح کرد:

اعطای ۴۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده شهر سیاهکل

عصر ساختمان- جلسه بررسی مشکلات شهرستان سیاهکل با حضور استاندار گیلان و تنی چند از مدیران دستگاه‌های اجرائی، شهرداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان سیاهکل در محل فرمانداری این شهر برگزار شد.

اعطای ۴۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده شهر سیاهکل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی در جلسه بررسی مشکلات شهرستان سیاهکل که با حضور استاندار گیلان و تنی چند از مدیران دستگاه‌های اجرائی، شهرداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان سیاهکل در محل فرمانداری این شهر برگزار شد، گفت: در شهرستان سیاهکل 53 روستای زیر 20 خانوار، 3 روستای بین 20 تا 50 خانوار و 4 روستای بالای 50 خانوار فاقد آسفالت وجود دارد که در سال 96 اولویت با آسفالت راه‌های روستایی بالای 50 خانوار است.

    وی تصریح کرد: کارخانه سیمان دیلمان و تردد خودروهای حمل سیمان 300 کیلومتر از راه‌های شریانی شهرستان‌های سیاهکل، املش، رودسر و رودبار را تحت تأثیر قرار داده و شرایط نامناسبی در آسفالت جاده‌ها وارد نموده است.

    مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در ادامه با اشاره به کمک وزارت راه و شهرسازی در اعطای سهمیه قیر رایگان برای محلات هدف در راستای طرح‌های بازآفرینی و توسعه پایدار شهری گفت:  470 تن قیر رایگان به شهرداری سیاهکل و 195 تن قیر رایگان جهت آسفالت به شهرداری دیلمان اعطا شد.

    رئیس شورای حمل‌ونقل استان گیلان افزود: به جهت مشکلات اعتباری و منابع مالی، این اداره کل از هیچ کوششی برای اتمام آسفالت راه‌های روستایی باقی‌مانده در شهرستان سیاهکل دریغ نمی‌ورزد و در تلاش هستیم که شاخص آسفالت در کل استان به‌ویژه در شهرستان سیاهکل ارتقا یابد.

    مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مساحت محدوده قانونی شهرستان سیاهکل بر اساس طرح جامع و تفصیلی 622.7 هکتار و مساحت محدوده مصوب بافت فرسوده شهری 36.7 هکتار است و یکی از اقدامات بسیار مهم و تأثیرگذار در بازآفرینی پایدار محله‌ها و محدوده‌های هدف، بافت‌های فرسوده و ناکارآمد میانی می‌باشند که با پرداخت تسهیلات جهت نوسازی ساختمان‌های مسکونی این بافت‌ها، باید در مسیر احیاء، بهسازی و نوسازی آن‌ها گام برداشت.

    خاوری در ادامه با اشاره به سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی و البته تأکید و پیگیری مقام عالی وزارت در مقوله بازآفرینی شهری پایدار و به تبع آن احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری گفت: به منظور بسترسازی و تسهیل گری مسیر نوسازی این بافت‌ها بر اساس مصوب هیئت‌وزیران تسهیلات یارانه‌ای را به متقاضیان نوسازی پرداخت می‌نماید.

    وی تصریح کرد: در این راستا تاکنون برابر تقاضاهای به عمل آمده 4800 میلیون ریال تسهیلات جهت نوسازی بافت‌های فرسوده شهر سیاهکل به متقاضیان محترم پرداخت شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو