مدیران خودروعصر اعتبار

پرونده مسکن مهر تا مهر ۹۷ بسته می‌شود

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: براساس آمار به دست آمده، هم اکنون حدود ۲.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور خالی از سکنه است.

پرونده مسکن مهر تا مهر ۹۷ بسته می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، وی افزود: سیاست کلی سازمان ملی زمین و مسکن کشور بر مبنای حل مشکل مسکن آحاد مختلف مردم به صورت مسکن اجتماعی، مسکن حمایتی، مسکن مهر، مسکن اجاره ای 99ساله و... طراحی شده است.

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن کشور با اشاره به هدف حضورش در استان مرکزی بیان داشت: هدف از سفر یک روزه به استان مرکزی بررسی مشکلات استان در بخش مربوط به سازمان ملی زمین و مسکن می باشد، سازمان ملی زمین و مسکن در واقع تامین کننده زمین برای آحاد مردم در بخش های مختلف است.

    وی بیان داشت: همچنین سازمان ملی زمین و مسکن تامین کننده زمین مورد نیاز دستگاه های چهارگانه برای آموزش متوسطه، آموزش عالی، تربیت بدنی، بهداشت و درمان هم در بخش خصوصی و هم در بخش دولتی و همچنین کاربری های گردشگری است.

    عظیمیان اظهار داشت: در این راستا با مدیران مربوطه استان مرکزی مسایل و مشکلات را بررسی کردیم و مجوزهایی با همکاری هیات مدیره در همین جا به مدیران مربوطه تفویض شد. علاوه بر آن برخی درخواست ها نیاز است که در تهران در هیات مدیره مصوب و به استان ابلاغ گردد تا مسایل و مشکلات برطرف شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد مصوبات مهم این نشست خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه شهر اراک متاسفانه جز پنج شهر آلوده از نظر هوا می باشد، در راستای سیاست های عمومی دولت، اختصاص حدود 300 هکتار زمین به شهرداری اراک برای ایجاد کمربند سبز مصوب شد و انتظار داریم شهرداری و شورای شهر اراک و همینطور استانداری کمک کنند این اراضی که واگذار می شود. حتما به طرح فضای سبز اختصاص یابد و در اولین فرصت مورد بهره برداری قرار گیرد.

    وی افزود: همچنین مشکلاتی در بخش شهرک های صنعتی مطرح شده که با توجه به سیاست های اقتصادی مقاومتی مشکلات آنان هم در موضوع واگذاری زمین حل شد.

    عظیمیان بیان داشت: برای واحدهای مشارکتی که در استان وجود دارد موافقت و مصوب شد ازطریق آگهی فراخوان به تعاونی های متقاضی استان اعلام شود که در فراخوان شرکت کنند و این واحدها را بتوانند با شرایط مناسبی که از طرف هیات مدیره اعلام می شود در اختیار بگیرند.

    وی اضافه کرد: مسکن مهر در استان مرکزی مشکل خاصی ندارد و حدود 360واحد باقی مانده که به زودی مشکل آنها هم که مشکل حاد و پیچیده ای نیست، برطرف خواهد شد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سازمان ملی زمین و مسکن کشور سعی دارد اقشاری که نیازمند مسکن هستند در قالب واگذاری زمین مشکلاتشان را حل کند، همچنین دستگاه هایی که برای اجرای طرح و برنامه هایشان نیاز به زمین دارند، زمین مورد نیاز آنان را تامین می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو