مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس نظام مهندسی معدن استان اعلام کرد:

آسیب ۱۰ واحد صنعتی معدنی کرمانشاه بر اثر زلزله

عصر ساختمان- رئیس نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه از آسیب به ۱۰ واحد صنعتی معدنی استان بر اثر زلزله خبر داد و گفت: چهار یا پنج واحد از این تعداد نیازمند بازسازی هستند که باید زودتر آغاز شود، در غیر اینصورت با کمبود تولید مصالح ساختمانی مواجه خواهیم شد.

آسیب ۱۰ واحد صنعتی معدنی کرمانشاه بر اثر زلزله
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مرتضی عزیزی با اشاره به آسیب ناشی از زلزله اخیر برای واحدهای صنایع معدنی کرمانشاه، اظهار کرد: به حدود 10 واحد صنعتی معدنی آسیب وارد شده که از 40 تا 70 یا 80 درصد بوده است.

    وی با بیان اینکه آسیب وارد شده به چهار تا پنج واحد جدی است، خاطرنشان کرد: این واحدها نیازمند بازسازی هستند و سه مورد آنها اکنون دیگر فعالیت ندارد.

    رئیس نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه عمده واحدهای آسیب دیده را مربوط به تولید مصالح ساختمانی دانست که نیازمند بازسازی فوری هستند وافزود: اگر فکری به حال این واحدها نشود، در زمان بازسازی مناطق زلزله زده که نیازمند مصالح ساختمانی هستیم با مشکل کمبود مواجه می‌شویم و اکنون که هنوز کار بازسازی بصورت جدی شروع نشده باید به سرعت فکری به حال صنایع معدنی کرد.

    عزیزی در خصوص تعداد افرادی که در اثر آسیب به واحدهای معدنی کار خود را از دست داده‌اند نیز تاکید کرد: در 10 معدن آسیب دیده حداقل 100 نفر به صورت مستقیم و تعداد زیادی هم به صورت غیرمستقیم شغل خود را از دست داده‌اند.

    وی با اشاره به اینکه مقرر شده تسهیلات کم بهره به این واحدها پرداخت شود، زمان مورد نیاز برای بازسازی آنها را منوط به تسریع در پرداخت تسهیلات دانست.

    رئیس نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه گفت: در مورد خسارت دقیق وارد شده به این معادن هم اطلاع دقیقی نداریم.

    عزیزی، عمده واحدهای خسارت دیده را نیز مربوط به منطقه دشت ذهاب و اطراف قصرشیرین دانست.

    وی در خصوص خسارت به خود معادن در اثر زلزله نیز اظهار کرد: چون عمده معادن ما روباز هستند خسارت جدی ندیده اند مگر ریزش‌های مختصر و یا آسیب به راه دسترسی که به سرعت ریزش برداری انجام شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار