مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

قیمت مسکن مهر در پایان کار تعیین می‌شود

۷۰۰۰ واحد بی‌متقاضی در پرند/ سامانه ثبت‌نام در مناطق بی‌متقاضی باز است

عصر ساختمان:معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اگر مسکن مهر در بافت‌های فرسوده احداث می‌شد برای دولت ارزان‌تر تمام شده بود، گفت: پروژه مسکن مهر به یک جدال سیاسی مابین دولت‌ها تبدیل‌ شده است.

قیمت مسکن مهر در پایان کار تعیین می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از فارس، محسن نریمان که شب گذشته در گفت و گوی ویژه خبری تلویزیون حضور پیدا کرده بود، در پاسخ به سؤال مجری برنامه مبنی بر این که مسکن مهر چه زمانی به سرانجام می‌رسد، گفت: 400 هزار واحد در رابطه با مسکن مهر در شهرهای جدید ایجاد می‌شود لذا آماری که نیمه دوم سال 92 در این رابطه اعلام شد گویای این مطلب است که پیشرفت فیزیکی مسکن مهر در کل کشور 60 درصد بوده است .

    وی ادامه داد: در آن مقطع 70 تا 80 درصد مسکن مهر تسهیلات بانکی و 20، 30 درصد باقی‌مانده مربوط به آورده مردم می‌شد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که این مسئله در دولت تدبیر و امید برعکس شد،گفت: در این دولت بیشتر آورده مردم ملاک عمل قرار گرفت،لذا مسکن مهری که در سال 86 آغاز شد بایستی در سال 92 تحویل داده می‌شد.

    8 پیشرفت فیزیکی مسکن مهر به بالای 90 درصد رسید

    نریمانی با اشاره به این که مسکن مهر به علت مواجه شدن با مشکلات بخش‌های مختلف به‌موقع تحویل داده نشد و ادامه کار بر عهده دولت تدبیر و امید واگذار شد افزود: از 2 میلیون واحد شاهد پیشرفت فیزیکی 60 درصدی مسکن مهر در دولت گذشته بودیم این در حالی است که اکنون پیشرفت فیزیکی به بالای 90 درصد رسیده است.

    وی با بیان این که دولت گذشته 800 تا 900 هزار واحد را تحویل داده بود تصریح کرد: بخش زیادی از 800 هزار واحد مسکن از نوع خود مالکی است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که عمده مسکن مهر در  شهرهای جدید بیشتر در پردیس و پرند است خاطرنشان کرد: از میان 400 هزار واحد مسکن مهر 350 هزار واحد مسکونی را تا حد نازک‌کاری به جلو پیش برده‌ایم.

    تکمیل  22 هزار واحد شهر گلبهار مشهد متعلق به دولت تدبیر و  امید بوده است

    نریمان در ادامه به سفر رئیس‌جمهور به مشهد اشاره کرد و گفت: در این سفر رئیس‌جمهور 24 هزار واحد مسکن مهر را در شهر گلبهار افتتاح کرد که از این تعداد 22 هزار واحد در دوره دولت تدبیر و امید بوده و 2 هزار واحد دیگر متعلق به دولت قبل است.

    وی در خصوص قراردادهای مسکن مهر نیز اظهار داشت: قراردادهای ما با متقاضیان علی‌الحساب است و قیمت نهایی مسکن مهر بعد از پایان کار تعیین می‌شود،ضمن این که ما به‌هیچ‌وجه هیچ جریمه‌ای از جمله جریمه دیرکرد را برای متقاضیان در نظر نمی‌گیریم چون که نظارت ما به‌صورت کلی و رایگان است، از طرف متقاضی نظارت می‌کنیم و وجهی را نیز دریافت نمی‌کنیم.

    نریمان عنوان داشت: هم‌اکنون در پرند 7 هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی داریم یعنی کسی اصلاً برای دریافت این مسکن‌ها ثبت‌نام نکرده است و این که گفته می‌شود هیچ واحد آماده‌ای در مسکن مهر وجود ندارد که متقاضی نداشته باشد این حرف متعلق به کسی است که از مسکن مهر اطلاعی نداشته باشد چراکه مسکن مهر با آورده مردم و تسهیلات ساخته می‌شود، ممکن است در دولت‌های قبل از تسهیلات استفاده کرده باشند ولی هم‌اکنون برای اتمام کار ما متقاضی نداریم که آورده بیاورد ضمن این که سامانه ثبت‌نام برای هر جا که متقاضی بخواهیم باز است.

    وی یادآور شد: هم‌اکنون ما برای شهر هشتگرد نیازمند متقاضی مسکن مهر هستیم و در این خصوص نیز اطلاع‌رسانی شده اما متقاضی نیامده است.

    * اگر مسکن مهر در بافت‌های فرسوده احداث می‌شد برای دولت ارزان‌تر تمام می‌شد

    مدیرعامل شهرهای جدید همچنین با بیان این مسکن مهر در تپه ماهورها و نقطه‌ای مثل پردیس و بعضاً در بین کوه‌ها به خاطر این که زمین رایگان بوده است ایجاد شده است،گفت: اگر مسکن مهر در بافت‌های فرسوده احداث می‌شد برای دولت ارزان‌تر تمام می‌شد ضمن این که در جاهایی که مسکن مهر احداث  شده باید خدماتی به مردم ارائه شود و در این راستا این دولت دهم بوده که در سال جاری تنها در شهر پرند 21 مدرسه را آماده کرده است.

    نریمان با بیان این که ما به‌هیچ‌وجه تلاش‌های دولت قبل را زیر سؤال نمی‌بریم، تصریح کرد: درعین‌حال باید قبول کنیم طرحی که بیش از 100 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواسته حتی یک صفحه مطالعه روی آن انجام نشده بود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص جزئیات واگذاری واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر نیز اظهار داشت: ازجمله شرایط متقاضیان این است که از امکانات دولتی در بحث زمین و مسکن استفاده نکرده باشند و صاحب مسکن نیز نباشند.

    * پروژه مسکن مهر در سال 95 به پایان می‌رسد

    وی با بیان این که تا پایان سال 94 پرونده مسکن مهر را در تعداد دیگری از شهرها می‌بندیم و تا انتهای سال تعداد دیگری از مسکن مهر را تحویل متقاضیان خواهیم داد،گفت: سیاست ما این است که پروژه مسکن مهر را در سال 95 به اتمام برسانیم.

    * پروژه مسکن مهر به یک جدال سیاسی مابین دولت‌ها تبدیل‌شده است

    در پایان این بحث حسام عقبایی رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک نیز اظهار داشت: زمانی که وزیر مسکن به عنوان وزیر دولت دهم انتخاب شد عنوان کرد که تا پنج دولت نیز نمی‌تواند مسکن مهر را به پایان برساند ولی امروز آقای نریمان عنوان می‌کنند که پروژه مسکن مهر تا پایان سال 95 به اتمام می‌رسد که امیدواریم این اتفاق رخ دهد.

    وی با بیان این که  در پروژه مسکن مهر به مطالبات مردم توجه نشده است گفت: مسکن مهر هم‌اکنون به یک جدال سیاسی ما بین دولت‌ها تبدیل‌شده و واژه علی‌الحساب در قراردادها لغت‌هایی نیست که درشان مردم ما باشد بلکه دولت‌ها دهک‌های ضعیف و متوسط جامعه را قربانی منافع خود می‌کنند برای این که بگویند فلان دولت توانسته این طرح را به چه میزان اجرا کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو