مدیران خودروعصر اعتبار

خانه های طلایی با کمترین قیمت و زمان اندک

عصر ساختمان- ورود صنعت و نوآوری در بخش مسکن باعث شده تا خانه های سبک و با کیفیت در کشور ساخته شود.

خانه های طلایی با کمترین قیمت و زمان اندک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری صداو سیما؛ 45 روزخانه بسازید، خانه های خود را انتخاب کنید و یک ماه تحویل بگیرید، ساخت خانه های پیش ساخته در کمتر از 2 ماه و...

    شاید برای یک بار هم که شده این تبلیغات به گوش ما خورده باشد خانه های که با هزینه های بسیار پایین و در کمترین زمان ساخته می شود ­ومی توانیم قطعات یک ساختمان را مثل یک اسباب بازی لگو روی هم بچینیم.

    ورود صنعت و فناوری های مهم درساخت و ساز علاوه برکاهش هزینه های ساخت و ساز باعث افزایش کیفیت هم شده است .

    صنعتی سازی در عین بالا بردن سرعت می تواند صرفه اقتصادی داشته باشد و از مصالح خوب و با کیفیت به میزان کمتری استفاده شود که ­این امر علاوه برصرفه اقتصادی به ­مصرف کننده برای سازنده هم مناسب است.

    با توجه به اینکه خانه نیاز همیشگی خانوارهای ماست و ما هر ساله حدود یک میلیون واحد مسکونی نیازداریم باید تلاش کرد تا خود را به سمت وسوی صنعتی سازی شدن ارتقاء دهیم.

    استفاده از مصالح ساختمانی سنتی باعث کند شدن روند اجرای طرح ها می شد ­و هزینه های اجرایی از قبیل هزینه نیروی انسانی را افزایش می دهد.

    در فرآیند تولید سنتی، وجود اقدامات اجرایی بیهوده و غیر ضروری است که بسیاری از آن ناشی از قدیمی بودن مصالح مورد استفاده و شیوه ساخت است.

    اما در فرآیند تولید صنعتی ساختمان ­از آنجا که برخی از مراحل تولید در کارخانه و به صورت موازی انجام می شود، نیازی به رعایت سلسله مراتب و زنجیره های تولید سنتی در تولید صنعتی نیست. بسیاری از مراحل تولید می تواند همزمان و به صورت موازی انجام شود و می توان این قطعات را برای نصب به محل اجرای پروژه آورد و آنها را به هم متصل کرد.

    هزینه ساخت و ساز با فرآورده های نوین ساختمانی با توجه به بازگشت سریع سرمایه، کمتر از هزینه ساخت و سازهای سنتی است. سبک سازی اجزای ساختمانی، دیوارها و سقف و غیره به نوبه خود باعث کاهش استفاده از مصالح و در نتیجه پایین آمدن هزینه ساخت می شود.
    ­

    امروز با پیشرفت فناوری تولیدکنندگان ما نیز از فناوری های روز دنیا در زمینه ساخت و ساز عقب نماندند و این نواوری ها را وارد بازار ساخت و ساز کشور کردند.

    شاه نظری کارشناس بازارساخت و ساز و تولید کننده نواوری های نوین صنعت ساختمان ­گفت: در زمینه فناوری نوین ساختمان بتن سبک گازی را تولید می کنیم که نسبت به محصولات سنتی 7 برابر بیشترعایق انرژی را نگه می دارد.

    وی ادامه داد: این نوع بتن از نظر قیمت با مصالح سنتی یکی است ودر سالهای اخیر سازنده ها رویکردشان کاهش هزینه های انرژی است از این محصولات نوین در ساخت و ساز استفاده می کنند.

    وی با بیان اینکه ­این بتن از نظر زلزله و اتش بسیار مقاوم است و برای دیوارهای داخلی و خارجی ساختمانها استفاده می شود گفت: درروش سنتی ­از سفال استفاده می شود و این محصول مبحث 18 که عایق صدا است ­را رعایت می کند.

    وی ادامه داد: بتن سبک گازی به دلیل اینکه باعث حذف ­گچ و خاک شده ­می توان به عنوان مصالح سبز از ان نام برد.
    ­

    اقای نادی حق از جمله سازندگان فن اوری نوین ساختمان می گوید45 روزه خانه سبک ضد حریق­ و ضد زلزله وقابل حمل تحویل مشتری می دهیم .

    وی ادامه داد: قطعات در کارخانه به صورت جدا تهیه می شود و در اخر در محل نصب می شود و از لحاظ هزینه­ از یک میلیون و 200تا یک میلیون ­و500 هزار تومان اغاز می شود که این هزینه در ساخت و سازسنتی ­حدودا 3 میلیون تومان ­است و حدود یک سال بیشتر طول می کشد.

    محمدی تولید کننده دیگری ­می گوید: براساس بهینه سازی مصرف انرژی بلوک های ضد حریق و عایق صوتی را ­می سازیم و به دلیل فناوری نوین به کشورهای مختلف صادر می کنیم .

    محمودی یکی از سازندگان نوین در صنعت ساختمان گفت: در گود برداری نوین به فناوری جدیدی دست یافته ایم که ­ساختمانها را از بالا به پایین می سازیم یعنی از سقف شروع به ساخت می کنیم و خطر گود برداری را هم کاهش می دهیم .

    وی ادامه داد: دراین روش به دلیل اینکه هزینه گود برداری را پرداخت نمی کنیم هزینه ساخت ­بسیار کمتر از روش های ­سنتی است.

    ساختمان در کشور ما یک وسیله سرمایه گذاری بوده و نه یک وسیله مصرفی باید توجه داشت که سرعت بالای ساخت باعث بازگشت سریع سرمایه، تولید بیشتر و قیمت تمام شده پایین تر می شود.

    ارائه تسهیلات و کمک های دولتی می تواند رونق بخشیدن به فضای ساخت وساز به شیوه صنعتی سازی مؤثر باشد و باید تسهیلات ویژه ای را به این امر اختصاص داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو