مدیران خودروعصر اعتبار

بخش سالم پلاسکو دوباره فعال شد

عصر ساختمان- برخی واحدهای قسمت آسیب‌ ندیده و سالم پاساژ پلاسکو از روز گذشته آغاز به کار کرده است.

بخش سالم پلاسکو دوباره فعال شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، در ماه‌های گذشته رسیدگی به وضعیت پاساژ پلاسکو با دشواری‌های متعدد مواجه شد و با تمام پیگیری‌های کسبه این پاساژ با گذشت نزدیک به یکسال، هنوز وضعیت آن مشخص نشده است.

    در این میان بخشی از این پاساژ که به قسمت شمالی پلاسکو مربوط بود، در حادثه سال گذشته آسیب چندانی ندید و واحدهای آن سالم باقی ماندند.

    البته طی این مدت به واسطه سرقت‌های متعدد، اجناس این مغازه‌ها خالی شده و تاسیسات آن نیز به سرقت رفته است. با این وجود از روز گذشته مالکان این واحدها نسبت به تعمیر مغازه خود اقدام کرده‌اند و اجناسی را برای فروش تهیه کرده‌اند تا کار خود را بار دیگر از سرگیرند.

    همچنین گفته می‌شود به دلیل عدم رسیدگی بنیاد مستضعفان به وضعیت مالکیت این بخش، کسبه چنین راهی را پیش گرفته‌اند تا بنیاد نتواند پیش از عقد قرارداد و مشخص شدن تکلیف مالکان این واحدها نسبت به تخریب و ساخت مجدد این قسمت اقدام کند.

    سعیدی - نماینده کسبه بخش سالم پلاسکو - در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تایید این مطلب اظهار کرد: طی ماه‌های گذشته دوندگی بسیاری کردیم تا بتوانیم بخش باقیمانده از پلاسکو را بار دیگر بازگشایی کنیم اما این امکان فراهم نشد. اکنون با مجوزی که از دادستانی دریافت شده، کسبه این پاساژ مجاز به رفت و آمد داخل آن شده‌اند و می‌توانند اجناس خود را راهی مغازه‌ها کرده و ویترین خود را بچینند.

    وی گفت: اکنون تلاش‌ها در حد چیدمان اجناس در مغازه‌هاست و امیدواریم با پیگیری‌ها، ظرف یک ماه تا چهل روز آینده بازگشایی این بخش عملیاتی شود.

    سعیدی ادامه داد: طی این مدت برای بازگشایی مجدد بخش سالم پلاسکو موضوع مقاوم‌سازی مطرح می‌شد اکنون ما با کمک یک شرکت خصوصی بحث مقاوم سازی را پیگیری کرده و تاییدیه‌های این شرکت را دریافت کرده‌ایم تا مشخص شود وضعیت مقاومت این بنا چگونه بوده و تا چه حجمی بار را می‌تواند تحمل کند. این بررسی‌ها به تایید دانشگاه پلی‌تکنیک نیز رسیده است اما از سوی بنیاد مستضعفان دو شرکت که زیرمجموعه این بنیاد هستند، بار دیگر برای بررسی این موضوع به پلاسکو آمده‌اند.

    نماینده کسبه بخش سالم پلاسکو همچنین اظهار کرد: در این مدت بررسی‌های متعددی صورت گرفته و اکنون قرار بر است که مقاومت این ساختمان در برابر زلزله نیز بررسی شود. البته بنیاد مستضعفان تمایلی نسبت به بازگشایی پاساژ نشان نداده است. اما پیگیری‌های ما از سوی دادستانی منجر به دریافت نامه‌ای شده که کسبه را مجاز به رفت و آمد و حمل  و نقل اجناس در قسمت سالم پاساژ کرده است.

    وی ادامه داد: قرار است ظرف یک ماه آینده بحث‌های مربوط به آب، برق و تلفن واحدها نیز پیگیری شود و با مقاوم‌سازی چند واحدی که در ابتدای پاساژ قرار دارند، بحث بازگشایی این قسمت از سوی دادستانی پیگیری شود.

    سعیدی در پایان در پاسخ به این سوال که در این روند وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف تا چه اندازه همکاری داشته و این اقدام چقدر زیر نظر این نهادها صورت گرفته است؟ تصریح کرد:‌ وزارت صنعت، معدن و تجارت بزرگترین ضربه را به ما زد، چرا که در ابتدا مصوبه دولت مبنی بر واگذاری وام‌هایی با سود 9 درصدی ابلاغ شد اما این وزارتخانه و اتاق اصناف پیگیری‌های مربوطه را انجام ندادند و در نهایت اکنون همکاران ما مجبور به پرداخت سود 18 درصدی هستند. این در حالی است که صحبت‌های وزیر دارایی با ما گویای آن بود که باید این وام‌ها با سود 9 درصدی در اختیار کسبه قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی