مدیران خودروعصر اعتبار

تاکید بر لزوم تغییر ساختار شهرداری تهران

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران بر لزوم تغییر ساختار شهرداری و تغییر مناطق شهر تهران تاکید کرد.

تاکید بر لزوم تغییر ساختار شهرداری تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، محمد سالاری در نطق پیش از دستور خود بر لزوم تغییر ساختار سازمانی شهرداری تاکید کرد و موانع آن را تشریح کرد. مشروح نطق پیش از دستور سالاری به شرح زیر است:

    اصلاح ساختار سازمانی شهرداری تهران- ضرورت ها و موانع

    شهروندان تهرانی در ابتدای سال 96 با حضور چشمگیرشان در پای صندوق های رأی و با تعیین ترکیب پارلمان شهری پایتخت، پیام تغییرات اساسی را در شیوه مدیریت شهر تهران سر دادند و نسبت به مجموعه گسترده ای از رویه های گذشته مدیریت شهری اعلام نارضایتی کردند.

    همه ما و تهرانی های عزیز می دانند که در دوره مدیریت گذشته مجموعه قابل توجهی از پروژه های عمرانی به ویژه در حوزه های سخت افزاری در حال انجام بود. حال واکاوی این نکته که تصمیم بر تغییر از سوی افکار عمومی مبتنی بر اتخاذ چه شیوه هایی برای مدیریت شهر است رسالتی است که به نظر می رسد در طول مدت صد روزه فعالیت شورا و شهردار منتخب آن قابل ارزیابی می باشد.

    در این مدت در ارزیابی کلی عملکرد شورای شهر این رویکردها احصاء می شود. مجموعه تصمیم گیری ها و اقدامات می بایست در فضای شفاف صورت بپذیرد. در اصلاح امور و تحقق پیام تغییر شهروندان هیچگونه تعارضی با شهردار منتخب و مدیران شهرداری ندارد.

    در مجموعه تذکرات و بحث های کارشناسی در فرآیند بررسی طرح ها و لوایح و گزارش ها بدون مصلحت اندیشی سیاسی و صرفاً بر مبنای اصلاح امور شهر و شهروندان ورود پیدا کرده است. آنجایی که انتصابات شهردار مبتنی بر مطالبات افکار عمومی بوده او را حمایت جدی نموده و آنجایی که اشکالات وجود داشته پیام اعتراض خود را به صورت شفاف بیان کرده است.  مجموعه ای از طرح ها و پیشنهادات در خصوص اصلاح رویه ها و فرآیندهای رانت زا و فسادانگیز ارائه داده است.

    و اما برخی اقدامات شهردار منتخب شورای شهر تهران؛

    صدور بخشنامه حوزه شهرسازی و معماری مناطق در راستای تحقق پیام تغییر مردم تهران در تمکین به قانون به طرح تفصیلی به اسناد فرادست – احترام به حقوق مردم – احترام به عدالت اجتماعی و عدم تعدی به حقوق همسایگان و همجواری ها – و اتخاذ رویکرد عدم بارگذاری حداکثری برای در آمدزایی صرف – علی رغم محدودیت های جدی که در حوزه منابع اعتباری وجود دارد و اجرای این بخشنامه بر این محدودیت ها می افزاید.

    ابلاغ بخشنامه توقف صدور هولوگرام و نیز توقف شیوه عملکرد کارگزاری های شهرداری

    این بخشنامه نیز جلوه دیگری از درک عمیق پیام تغییر بود و در راستای فساد ستیزی و رانت زدایی از فرآیندهای عملیات مالی شهرداری تهران بسیار موثر افتاد.

    صدور بخشنامه اصلاح ساختار سازمانی شهرداری تهران

    این بخشنامه در مقایسه با بخشنامه های قبلی تفاوت های قابل توجه و قابل تاملی دارد و لذا اینجانب قصد دارم نه برای واکاوی موضوع بسیار مهم و پچیده بنیادی «اصلاح ساختار سازمانی» بلکه برای تبین اهمیت این بخشنامه و ابعاد و زوایای پیدا و پنهان آن صرفاً برخی محورها را در این فرصت کم برای ایجاد دغدغه و طرح مسئله در بین صاحب نظران ارائه نمایم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار