مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه:

مترو در برابر زلزله ۸ ریشتری مقاوم است

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: به‌روز بودن دانش و مهارت طراحی در ساخت متروی تهران باعث شده است تا این سازه در برابر زلزله‌هایی با قدرت ۸ ریشتر هم مقاوم باشد.

مترو در برابر زلزله ۸ ریشتری مقاوم است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه اظهار کرد: بحث پدافند غیرعامل در ایستگاه‌های خطوط مترو در موضوع زمین لرزه از ابتدای ساخت ایستگاه‌ها مورد توجه بوده و تمام محاسبات آن منطبق بر استاندارد‌های بین‌المللی برای مقابله با زمین لرزه تا مقیاس 8 ریشتر تعریف و اجرا شده است.

    وی تصریح کرد: مترو به‌عنوان پناهگاهی امن کاربرد دارد ضمن اینکه شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با ارگان‌های امدادی، چون آتش نشانی، اورژانس و هلال احمر طبق سنوات گذشته تفاهم نامه‌هایی دارند که مانور‌هایی را در ایستگاه‌های خطوط مترو برگزار می‌کند تا در صورت بروز رویداد‌های غیرمترقبه، ضمن آمادگی بیشتر بهترین خدمات‌رسانی به شهروندان داده شود.

    وی با تأکید بر اینکه امداد رسانی در ساعات اولیه وقوع زلزله نقش مهمی در کاهش خسارات دارد، گفت: مترو به‌عنوان شهر زیرزمینی این قابلیت را دارد که ادوات امداد رسانی را به نقاط مختلف شهر با بیشترین سرعت انتقال دهد.

    مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در پایان خاطرنشان کرد: تمامی تجهیزات استفاده شده در متروی تهران مطابق با استاندار‌های بین‌المللی است و همواره ایمنی و امنیت جزء اولویت‌های شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی