مدیران خودروعصر اعتبار

عضو شورای شهر پردیس:

مقاومت مسکن مهر پردیس مقابل زلزله زیاد است

عصر ساختمان- عضو شورای شهر پردیس گفت: مسکن مهر پردیس مقاومت خوبی در برابر زلزله دارد، اما نگران بومهن به دلیل بافت قدیمی آن هستیم.

مقاومت مسکن مهر پردیس مقابل زلزله زیاد است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به زلزله خیز بودن کشور ایران و اخبار اخیری که نشان دهنده آزاد شدن انرژی انباشته شده زمین طی سالیانی است که در آرامش نسبی به سر می‌بردیم و زلزله در یک قدمی ما بود.

    وقوع زمین‌لرزه‌ها از یک سو باعث تخلیه تنش ذخیره شده در یک ناحیه شده و از سوی دیگر معرف آن است که انرژی لرزه‌ای ذخیره شده ممکن است در سایر نقاط کشور نیز به‌طور پتانسیلی، قابل آزاد شدن باشد.

    به طور حتم به وقت احداث شهر باید در مبحث مکان یابی شهر، تاریخچه زمین لرزه و هم چنین لرزه خیز بودن منطقه در کنار عوامل دیگر مورد توجه باشد، موضوعی که متاسفانه شاهد عکس آن هستیم.

    به عنوان مثال محل شهر جدید پردیس علاوه بر اینکه در مجاورت بومهن و در معرض انواع نابسامانی‌های اجتماعی (به دلیل سکونت جمعیت عمدتا مهاجر و حاشیه نشین و به شدت غیر همگن از نظر قومی و اقتصادی… است) در فاصله 10 کیلومتری (در حوزه نزدیک) تلاقی دو گسل فعال و مهم در شمال شرق تهران (گسل شمال تهران و گسل مشا) در محل روستای کلان واقع شده است.

    در صورت وقوع زمین لرزه در این پهنه، جمعیت ساکن در پردیس، بومهن، رودهن و پیرامون آن در نزدیک‌ترین فاصله به کانون چنین زمین لرزه‌ای خواهند بود.

    با وجود اینکه در طی سال‌های اخیر مسیر‌های ارتباطی شهر پردیس گسترش یافته، اما تمامی این مسیر‌ها به ورودی شهر منتهی می‌شود که یک مسیر باریک است و با وقوع زلزله مسدود شده و عملا کمک رسانی به این شهر را غیرممکن می‌ کند.

    محمد قانبیلی عضو شورای شهرستان پردیس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان  با تایید بر اینکه شهر جدید پردیس روی گسل مشا که یکی از مهم‌ترین گسل‌های تهران است، اظهار کرد: متاسفانه تدبیری در رابطه با بحث زلزله نمی‌شود و فقط زمانی که در منطقه‌ای زمین لرزه رخ می‌دهد، این بحث در خبر‌ها و رسانه‌ها پررنگ شده و مدتی بعد به فراموشی سپرده می‌شود.

    وی با بیان اینکه با وقوع زلزله در تهران فاجعه رخ خواهد داد، ادامه داد: شهر پردیس  نوساخت است و با استاندارد‌های معماری و شهرسازی ساخته شده است و  درصد بالایی از ساختمان‌ها به خصوص مسکن مهر فاز‌های 11، 12، 5 و 8 با نظارت دقیق ساخته شده است  به همین علت نگران نیستیم.

    وی خاطرنشان کرد:  فرسودگی و بافت قدیم شهر بومهن باعث نگرانی بیشتر مسئولان ذیربط شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو