مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر بافت و بنای تاریخی شهر تهران:

۲ مالک برای یک اثر تاریخی

عصر ساختمان- مدیر بافت و بنای تاریخی شهر تهران گفت: وزارت مسکن و شهرسازی اعلام آمادگی برای خرید حیاط کافه نادری کرده است.

۲ مالک برای یک اثر تاریخی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، علی محمد سعادتی با اشاره به اتفاقات اخیر در کافه نادری، گفت:‌ کافه نادری یکی از آثار ثبت شده ملی در تهران است و تنها کافه ثبت شده پایتخت است.

    وی ادامه داد: چندی پیش بخشی از حیاط این مجموعه مالک دیگری پیدا کرد و مالک موفق به اخذ دستور قضایی برای بخشی از ملک که شامل حیاط آن می‌شود، شد.

    وی با بیان اینکه ادعایی مبنی بر اینکه بخشی از حیاط کافه نادری مربوط به مالک فعلی آن نیست مطرح شد،‌ گفت: قرار شد مالک جدید دیوارکشی در حیاط صورت دهد.

    به گفته سعادتی،‌ این احتمال وجود داشت که در این بخش از حیاط ساخت و سازهایی صورت گیرد چرا که ملک در پهنه تجاری قرار داشت و می‌توانست 6 طبقه تجاری بسازد.

    وی با تأکید بر این موضوع که اگر ملک 6 طبقه در مجاورت کافه نادری صورت گیرد امکان دارد مشکلاتی برای این آثار تاریخی ایجاد شود،‌ گفت: به همین دلیل در حال حاضر دیوارکشی آن متوقف شده و باید مالک جدید، شهرداری، سازمان میراث و نهادهای ذیربط جلسه‌ای در این باره برگزار کنند تا به جمع‌بندی در این زمینه برسند.

    وی با بیان اینکه مجوزی برای ساخت و ساز در حیاط کافه نادری از سوی شهرداری صادر نشده است،‌گفت: بعد از اتفاقات صورت گرفته یگان میراث هم نسبت به موضوع حساس شد و بازدیدی از موضوع داشت.

    وی با اشاره به اینکه از محتوای رأی قضایی این ملک خبر ندارم گفت: حتما مالک توانسته مدارکی ارائه کند و حکم قضایی بگیرد.

    وی با بیان اینکه این ملک شامل دو مالکیت است،‌گفت: هیچگونه مداخله کالبدی ساختمانی نباید رخ دهد و باید این ملک به صورت اولیه باقی بماند.

    به گفته سعادتی،‌ وزارت مسکن و شهرسازی اعلام آمادگی برای خرید حیاط کافه نادری کرده است.

    وی با اشاره به اینکه بیش از 400 ملک ثبت شده در تهران وجود دارد،‌گفت: حدود 2 هزار ساختمان ارزشمند هم در تهران وجود دارد که البته آمار آن تغییر می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو